Avatar billede lahnkiller Nybegynder
01. juli 2005 - 18:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PAL standard i Danmark?

Hey,

Jeg har familie i USA som spoerger om vi har PAL s eller PAL n i Danmark, og jeg har ikke hoert om andet end at vi bruger PAL, saa er der nogen der kan hjaelpe mig?

ps: findes der ikke ogsaa b/g? synes jeg mit gamle tv-tuner kort kunne toggle imellem...

eventuelle links til sites hvor god information findes ville ogsaa vaere rart.

paa forhaand tak :)
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 18:53 #1
Den var lidt svær at finde :o)
http://www.hauppauge.com.sg/pc/standards.htm
Danmark bruger PAL B
Avatar billede screem_brille Novice
01. juli 2005 - 19:31 #2
Danmark bruger PAL b/g
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 20:01 #3
Det kan jeg se du har ret i screem_brille. Her er et link der bekræfter det:
http://kropla.com/tv.htm

Måske var oplysninger fra mit link forældede. Beklager :o/
Avatar billede strych9 Praktikant
02. juli 2005 - 17:57 #4
naw, det er mest vigtigt om det er pal a eller b.
NTSC = USA
PAL A = Japan
PAL B = Europa

sådan ud fra hukommelsen i hvert fald..
Avatar billede screem_brille Novice
02. juli 2005 - 18:04 #5
strych9 nej du har ikke ret i det, england bruger netop IKKE PAL b, og den største forskel er at deres lydbærebølge er 6.5Mhz over, jhvor vores er 5.5Mhz over, så man vil IKKE få lyden med. (kan ikek huske om deres bærebølge til NICAM er forskellig, men har det stående i en af mine lærebøger)
Avatar billede strych9 Praktikant
02. juli 2005 - 20:57 #6
ok ok =))
Avatar billede henninga Novice
05. juli 2005 - 23:45 #7
Du kan se en landefortegnelse på  http://www.abmedia.dk/video/standard.htm
Avatar billede boxer Nybegynder
05. juli 2005 - 23:53 #8
Mon ikke screem skulle smide et svar så lahnkiller kan få lukket spørgsmålet.
Der var screem der kom med det korrekte svar :o)
Avatar billede screem_brille Novice
06. juli 2005 - 00:05 #9
det kommer her ;)
Avatar billede screem_brille Novice
15. juli 2005 - 03:08 #10
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede lahnkiller Nybegynder
19. juli 2005 - 16:44 #11
Undskyld at jeg ikke har lukket traaden noget foer, det goer jeg hermed nu, og tak for hjaelpen :)
Avatar billede screem_brille Novice
19. juli 2005 - 16:53 #12
det er iorden og det var så lidt *S*