Avatar billede theartist Nybegynder
07. april 2001 - 23:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min computer fucker op, HÆLP!!!!!!!!!!

Jeg har prøvet at installere endnu en HDD i min maskine. Det bevirkede at min computer gik helt død. Jeg kører win2000 pro. opdateret fra en win95. Maskinen vil ikke starte op i win2000, men vil gerne i fejlsikret tilstand i win95. Prøver jeg en trinvis bekræftelse af win2000 eller starter jeg normalt op. Fryser computeren midt i windows opstarten. (Booter jeg i DOS, siger den at aspi8dos.sys fejlede, men den giver mig alligevel prompten, intet virker dog her heller) Plus den laver mit A: om til B:.

Det bedste jeg kan få frem, det er ved trinvis bekræftelse, hvor den siger \"vfat-enhedsinitialisering mislykkedes en enhed mangler systemet stoppet\".

Jeg har formateret alt og installeret en windows98, dette skete der ingen forbedring ved.

HVAD SKER DER FOR MIG!!!!!
Avatar billede black-dragon Nybegynder
07. april 2001 - 23:50 #1
Hvad siger din BIOS?
F.eks. til hvor der skal bootes..
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. april 2001 - 00:05 #2
Er det SCSI noget af det?
Kan den godt finde begge diske i fdisk?
Master/slave er det på plads?
Ikke vælge cable select option på disken, det går alt for ofte galt. Hvis det er en gammel maskine, så kan der også være problemer med hvor på kablet du rent fysisk monterer det nye drev i forhold til det gamle. Altså hvilket af de 2 stik...måske kan det hjælpe at bytte dem rundt.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. april 2001 - 00:08 #3
Du har selvfølgelig formateret begge diske på samme måde...altså ikke den ene som NTFS og den anden som fat32.
Avatar billede theartist Nybegynder
08. april 2001 - 00:27 #4
Har prøvet at boote op på disk, HDD og CD-ROM, har prøvet at boote på de 4 win-bootdiske.

SCSI-controller til scanner men ingen af HDD\'erne er SCSI. Den kan godt finde begge diske i fdisk...

Nu har jeg taget den ene disk ud og se om det virkede, altså kun en disk tilbage og den er format og partisioneret i fdisk og derefter installeret win98. Men den dør stadig.,

Jumpers sat ordentligt.

Har kun formateret den HDD som sidder i nu, så det kan næsten ikke være forskelligt formatering..
Avatar billede makse Nybegynder
08. april 2001 - 00:28 #5
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. april 2001 - 00:31 #6
Der er da noget helt galt...har du opdateret din BIOS?
Avatar billede makse Nybegynder
08. april 2001 - 00:39 #7
Har du stadigvæk CC820?
Så kan du hente en biosopgradering på http://www.intel.com/design/motherbd/cc/cc_bios.htm
Avatar billede theartist Nybegynder
08. april 2001 - 00:54 #8
mit bundkort er et 133 MHz ASUS bundkort, 3mdr gammelt. ved ikke lige hvad det hedder. Maskinen er en Athlon 900 MHz

Men jeg har ikke opgraderet/opdateret min bios.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. april 2001 - 01:04 #9
Hmm...så er det sikkert heller ikke det der er galt, det er den simpelthen for ny til.
Nu er du tilbage ved den oprindelige konfiguration og den fryser stadigvæk?? Det lyder ikke alt for godt. Hmm ved ikke rigtig hvad jeg skal anbefale, men nu den er fucked up, så er det jo bare om at prøve alt. Det kan ligesom ikke gå mere galt.
Pil alle kort ud...ja pånær grafikkort, start op på ny, monter hd nr 2, isæt kort et efter et...
Avatar billede bwinkel Nybegynder
08. april 2001 - 01:06 #10
Efter montering af hd boot op, se om det virker, derefter monter eks lydkort, boot op igen osv
Avatar billede theartist Nybegynder
08. april 2001 - 12:16 #11
bwinkel>> du blev min redningsmand :-)

Jeg forsøgte at gå den anden vej og tage et kort ud af gangen, startede med SCSI controlleren og så virkede lortet perfekt.

Nu har jeg så fået installeret det hele igen og de point har du fortjent.

Lige en lille sidebemærkning. Jeg er kommet til at slå Ultra DMA 100 HDD til i min BIOS, så nu prøver den at fine et ULTRA DMA 100 hele tiden. Det er et trick jeg har lavet et par gange efterhåneden, men kan aldrig finde ud af hvor jeg slår det fra igen i min BIOS, er der nogen af jer der lige har det på tungen, så spyt gerne ud...