Avatar billede krukken Juniormester
01. juli 2005 - 14:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kombinere flere sider med import

Er det muligt at importere andre html-sider i et html-dokument? Altså så det er muligt at genbruge kode fra en header eller en footer? (Altså på samme måde som man bruger include i php)?
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2005 - 17:58 #1
<ole>

Nej, HTML har ingen inkluderings metoder. Netscape 4.X havde et par metoder til at vise en komplet HTML-side i et div, men siden NS4 har den mulighed ikke eksisteret. Eneste mulighed i HTML er at vise siden i et andet vindue - f.eks. en (i)frame.

Du kan inkludere en JavaScript fil, der udskriver noget HTML, men det er ikke en synderlig god løsning.
En anden mulighed er SSI, hvis din server understøtter det - men så er du henne i en serverløsning, som med PHP.

/mvh
</bole>
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
01. juli 2005 - 18:02 #2
SSI tutorial: http://html.dk/tutorials/ssi/

Som olebole sagde er det den eneste ikke-server side løsning.
PHP's include er faktisk den mest optimale, da den giver mulighed for dynamisk include.
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
01. juli 2005 - 18:03 #3
(eller ikke servers-side er et forkert ord, da den er serverside, men ikke bruger et script-sprog)
Avatar billede krukken Juniormester
01. juli 2005 - 18:55 #4
Tak - det var også det jeg var nået frem til - men ville bare gerne lige høre det fra andre.

Hvor tit er SSI slået til på en server? (Jeg aner hvor firmaet har købt hosting)

Ligger I begge et svar?
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
02. juli 2005 - 00:28 #5
springer over, jeg henviste jo bare til en tutorial.

SSI er ikke så tit slået til på Apache servere (php,jsp), men ca. altid på IIS (ASP,ASP.NET) servere
Avatar billede krukken Juniormester
02. juli 2005 - 12:30 #6
olebole > ligger du et svar?
Avatar billede olebole Juniormester
02. juli 2005 - 13:17 #7
Det er min erfaring, at de fleste hoteller tilbyder SSI. Du kan jo lave en lille simpel test - men husk endelig, at den side, der inkluderer en anden, skal hedde .shtml til 'efternavn'  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
02. juli 2005 - 13:47 #8
Tak for points  ;o)
Avatar billede krukken Juniormester
02. juli 2005 - 14:19 #9
øv øv - de tilbyder ikke SSI.
Avatar billede krukken Juniormester
02. juli 2005 - 14:21 #10
Jeg har overvejet lidt at lave det i frames så. På siden skal der nemlig både være noget flash og andre tunge komponenter. Og det er kun noget simpel tekst som skal ændre når man trykker på et link.