Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 11:41 Der er 10 kommentarer

Blæser kører konstant

Hej. Blæseren på min ibm t41 køre hele tiden for fuld styrke, og det virker som om at pc'en til tider bliver meget varm. Kan det skyldes en virus, eller skal det bare være sådan?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 11:58 #1
Du kan prøve at tjekke om CPU køleren er støvet.
En program der kan vise temperaturen på CPU'en:
http://www.almico.com/speedfan424.exe
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. juli 2005 - 12:12 #2
Går ud fra vi snakker bærbar???

I siden og bund burde der være udluftningshuller. Tjek at de ikke er blokeret eller der er meget snavs i maskinen.
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 13:16 #3
Temperaturen er på 36 grader, så det burde ikke være et problem? Men er der et sted hvor man kan se hvorfor blæseren køre så meget?
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 14:23 #4
Temperaturen er på 36 grader, så det burde ikke være et problem? Men er der et sted hvor man kan se hvorfor blæseren køre så meget?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 14:51 #5
Er du sikker på det er CPU temperaturen og ikke HD tempereratur?
Hvis CPU'en kun er 36 gr er det fint.
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 15:02 #6
Hvilken en af de 2 temperaturer er for CPU?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 15:49 #7
Der skal stå CPU ved den.
Det er muligt at programmet skal sættes op til at vise CPU temperaturen.
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 16:47 #8
de står mellem 36 og 42 hele tiden så det er fint, men blæseren køre konstant. Jeg har tjekket om der er noget støv i blæseren, men det ser ikke sådan ud?
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 18:44 #9
Måske er det bare din blæser der larmer meget og skal gøre det. Min gamle stationære lyder som et savværk :o/ Man kan få blæsere der larmer mindre men ved ikke om det er værd at investere i.
Du har vel tjekket udluftningshullerne som John beskriver?
Avatar billede flemming_bis Nybegynder
01. juli 2005 - 18:45 #10
ja de er desværre allerede tjekket :o(