Avatar billede martin_moth Mester
01. juli 2005 - 10:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad var det der løb rundt i haven?

Min kat og jeg fangede tilsammen en lill epelsklædt fyr:

krop 8-10 cm
Hale 6-8 cm
øjne helt sorte, som "knappenåle"
mørt, næsten sort. Hale også mørk
Ret aggresig - angreb både min kat og jeg.

Ville ikke samle den op, da den muligvis ér behæftet med alverdens sygdomme. Og den havde fine gnaver-fortænder.

Hvad var det?

Den er vel for stor til at være en mus?
De mus jeg før har set var ca. halv størrelse.
Men det lignede ikke en rotte, og rotter render vel ikke rundt på marker (bor op til en mark)

Kan ikek finde en side med forskellige muse- og smågnaverarter, så jeg kan kende den fra et foto. Har I links til dette, elelr et bud på hvad det er?

PS: Det var ikek en muldvarp, så meget kunne jeg dog se ;o)
Avatar billede martin_moth Mester
01. juli 2005 - 10:45 #1
Her et billede af en rotte, og det ligner sgu meget godt, men halen var altså mørk og meget tyndere - han det så være en rotte?

http://www.zoologi.no/patlas/images/rotte-RV.jpg
Avatar billede martin_moth Mester
01. juli 2005 - 13:48 #3
Ja, måske. Jeg forestillede mig blot ikke at de kunne være så hurtige og adrætte som denne her var.

Og troede at de havde meget krafgitere "grave-ben". Men det er åbenbart kun muldvarpen der har det...
Avatar billede vexer Nybegynder
03. juli 2005 - 01:22 #4
Kunne også være en brud? Jeg mener at de godt kan havde brunpels om sommeren. måske
Avatar billede martin_moth Mester
03. juli 2005 - 10:24 #5
En brud - troede de rendte rund i hvide kjoler, og brune pelse (typisk mink) om vinteren...
Avatar billede vexer Nybegynder
03. juli 2005 - 17:23 #6
yup yup... men kig i en dyrebog og se en. Kunne være sådan en lille en du har fat i ;)
Avatar billede martin_moth Mester
04. juli 2005 - 08:14 #7
OK :o)

Er egenligt ikke så interesseret i hvad det var, men blot om det kunne være en rotte eller ej.
Avatar billede vexer Nybegynder
05. juli 2005 - 15:51 #8
:) Lyder ikke lige til at være en rotte, så det tror jeg ikke du skal bekymre dig for.
Avatar billede martin_moth Mester
06. juli 2005 - 07:10 #9
hurra.

Tror det er lukketid.

Nogen der vil have points?
Avatar billede vexer Nybegynder
06. juli 2005 - 18:48 #10
Tja... hvis det var rigtigt så hvorfor ik ;)
Avatar billede pallas Nybegynder
06. juli 2005 - 19:42 #11
Hopper over de små mosegrise *G*
Avatar billede martin_moth Mester
07. juli 2005 - 09:03 #12
Ingen ved om det var rigtigt. Men I brugte da noget tid på det...