Avatar billede fipsen Nybegynder
01. juli 2005 - 08:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rotate videoklip 90 grader

Jeg har netop optaget lidt video med mit digitalkamera - men begået en klassisk brøler; nemlig vendt kamera på højkant.... Flot!

Hvordan kan jeg rotere sekvensen til normal visning så min søn ikke slå kolbøtter og falder ud af billedet...

Har OS X Tiger med iLife 05 pakken.
Avatar billede joryje Nybegynder
01. juli 2005 - 08:48 #1
Jeg har ikke Mac selv...
Men tror du ikke du kan finde funktionen i iMovie HD?
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
01. juli 2005 - 09:53 #2
Jeg ved at du i Finat Cut Pro (for sure i 4.5) kan rotere et hvilket som helst objekt. Er sikker på at funktionen også er i iMovie - hvis ikke du kan finde den, kan du maile mig filen, så skal jeg dreje den for dig!
Filip
Avatar billede egonspock Seniormester
01. juli 2005 - 10:27 #3
Hvis ikke iMovie kan, så er det nemmeste faktisk Quicktime Player Pro, som har funktionen indbygget.
Avatar billede fipsen Nybegynder
01. juli 2005 - 11:32 #4
jeg fandt et plug-in på macupdate.com der kan rotere videoklip i en vilkårlig vinkel. pris 1,5$.

snupper selv pointsene tilbage - lidt egoistisk - men tak for svarene og tilbuddet fra Filip!
Avatar billede egonspock Seniormester
02. juli 2005 - 23:59 #5
Det var fair nok, især til den pris ;-)