Avatar billede p_and Nybegynder
01. juli 2005 - 02:14 Der er 11 kommentarer

Alt det arbejde til ingen verdens nytte!

Nu har jeg brugt lang tid på at lære html. De sidste uger har jeg byget på min side. Nu tog jeg mig så omsider sammen til at downloade og teste det jeg foreløbig har lavet (hele tre undersider) med Opera, Firefox og Netscape.
OG DET SER UD AD HELVEDE TIL I ALT ANDET END EXPLORER!!!

Her gik man og var så glad for at det endelig var lykkedes en at præstere noget, og så viser det sig alligevel at være røv og nøgler.

Jeg går ud fra at det kun kan rettes ved at bygge det hele om? Hvis ja, er jeg færdig med det her l...! :(
Avatar billede mccookie Seniormester
01. juli 2005 - 02:16 #1
Prøv at smide det her ud.....der sidder et par virkelige seje gutter til det der med html/CSS ;)
Avatar billede p_and Nybegynder
01. juli 2005 - 02:39 #2
Jeg har lavet tre undersider. Den ene er nu ok. På den anden er der noget tekst (den sidste linje i hver afsnit) der rager ud i den venstre margin. Det aner jeg ikke hvad jeg skal gøre ved.

Men det halve af den tredje side er et kaos. Jeg har her placeret tre tabeller ved siden af hinanden. Det kan åbenbart ingen andre end Explorer klare.
Avatar billede p_and Nybegynder
01. juli 2005 - 02:58 #3
Det nytter jo heller ikke noget at lægge det her. I har jo ikke billederne osv. Desuden ved i jo heller ikke hvordan det er meningen det skal se ud. Og endelig: hvad er der ved at få andre til at lave arbejdet, fordi man ikke selv magter det ...

Jeg ser ikke andre muligheder end at kapitulere - eller at sige: 'brug Explorer, eller find en anden side'. Men det kan man jo ikke.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
01. juli 2005 - 06:29 #4
kan du ikke smide et link til der hvor siderne ligger?
Avatar billede varmeskud Praktikant
01. juli 2005 - 07:55 #5
hvad er meningen så lige at lave dette emne hvis du ikke viser hvad det er så du måske kunne få hjælp til dit spørgsmål om man kan gøre noget ved det?
Avatar billede p_and Nybegynder
01. juli 2005 - 17:25 #6
james t dk > Den er ikke lagt på nettet.

varmeskud > Næh..., det har du da ret i.

Læg svar for point. Har besluttet at lukker min konto/dropper computer.
Avatar billede p_and Nybegynder
01. juli 2005 - 17:47 #7
-
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2005 - 17:51 #8
<ole>

Hvis du bruger en fuld DTD med definitions-link og i det store og hele holder dig til CSS1, burde der ikke være de store forskelle. Prøv med denne DTD:
  <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

- og ret din kode til, så den ser godt ud i en af browserne. Så vil den formodentlig være nogenlunde magen til i de andre  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede apo Praktikant
01. juli 2005 - 18:05 #9
p_and > Det vil da være ærgeligt at have brugt så megen tid på noget, og derefter droppe det blot fordi det ikke virker som du vil lige nu :-)

Prøv, som olebole foreslår, at indsætte en fuld DTD med link, og gå derefter igang med at teste/tilpasse dine sider til en af dine browsere (Jeg bruger selv Firefox og IE når jeg tester/tilpasser, fordi de på mange punkter viser indholdet forskelligt).

Hvis ikke du gør det i forvejen, så brug CSS (styles) til at styre din HTML. Læs mere her:
http://www.w3schools.com/css/default.asp

Hvis du ikke synes at der står nok, kan du kaste dig over W3C:
http://www.w3.org/Style/CSS/

Apo
Avatar billede ysubhi Nybegynder
02. juli 2005 - 22:57 #10
p_and> hvorfor giver du op så hurtigt? alting er lidt svært i starten (: prøv at uploade din side, så vi kan kigge på det (:
Avatar billede roenving Novice
02. juli 2005 - 23:05 #11
*lol*

-- hvis du nu har tænkt dig at gøre tingene tilgængelige via www, så er det vel også en god ide, at det rent faktisk er tilgængeligt ?-)

-- her på sitet kan du måske finde en enkelt eller to, som i virkeligheden kan hjælpe dig med at fange de små brølere, som betyder hele forskellen, så du kan jo lave en foreløbig offentliggørelse !-)