Avatar billede helmuth10 Nybegynder
30. juni 2005 - 12:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

aktivere bluetooth på en dell bærbar

Hvordan aktiverer man bluetooth på en dell inspiron 8600?

Prøver at tilslutte min Nokia 6230. Der sker intet. Går udfra bluetooth skal slås til på min bærbare, men fatter nada af det her. Så hvor gør man det?
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
30. juni 2005 - 16:52 #1
Er der et Bluetooth ikon i proces’s linien på din PC?
Farven på B’et (i rune skrift) i ikonet har følgende betydning:

Rødt - Bluetooth hardware disablet eller fejl funktioneret.
Hvidt – Bluetooth hardware Ok
Grønt – En eller flere Bluetooth forbindelser er aktiv.

Hvis ikonen er rød, kan det være fordi der ikke er Bluetooth i PC’en.!
Jeg har hørt ude i byen at Dell ved en fejltagelse er komme til at leverer et antal laptops ud af døren som skulle have Bluetooth men som ikke har det alligevel.
Jeg ved ikke om det er rigtigt eller blot en vandre historie...

Andreas Frøland
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
30. juni 2005 - 17:05 #2
Interessant. For jeg har i mellemtiden fundet ud af at der ikke er bluetooth. Snakkede nemlig med Dell. Undrede mig over det, for troede faktisk det var standard. Den er trods alt kun 4 måneder gammel og kostede 9000. Men slog det hen med, at det er det åbenbart ikke. Men efter at have læst dit indlæg er jeg da blevet interesseret i at høre om der måske alligevel er sket en fejl.

Synes også han svarede noget mystisk, da jeg spurgte om der ikke var bluetooth på den her model. Han sagde 'kun på nogle af dem'. Man sku jo synes, at en 8600c er en 8600c, men måske er det ikke så simpelt hos dell. ;-)

Har du nogle kilder? Eller er der andre der ved noget.
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
30. juni 2005 - 17:12 #3
Ikke som jeg vil offentliggøre...

Kontroller dit vare nummer / Dell service nummer på PC’en mod deres on-line systemer hhv. specifikationerne på dit vare nummer og måske support systemet med udgangs punkt i dit service/support nummer kan give yderligere oplysninger.

Hvis den ikke har det, kan det måske eftermonteres internt i PC’en via intern USB eller miniPCI stik, eller må du ud og købe en Bluetooth USB adapter 200 – 300 kr. Køb en kvalitets adapter med Widcomm/Broadcom stak (se andre indlæg her på siden) f.eks AnyCom, men der er også mange andre gode adaptere.

Andreas
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
30. juni 2005 - 21:23 #4
Ok. Nu har jeg bestilt et kabel. Ved ikke lige om jeg orker at snakke med Dell igen. når jeg ikke rigtig ved om der skulle have været bluetooth. Har kigget på min regning og da er det ikke specificeret på, men ved heller ikke om det skulle være det. Du kan lægge et svar, hvis du gerne vil point. Det var flinkt af dig at prøve at hjælpe. Tak for indsatsen.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
30. juni 2005 - 21:24 #5
Hov. Det har du jo allerede gjort. Sorry. ;-)