Avatar billede jytte Nybegynder
30. juni 2005 - 11:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til database

Vi har et .net site og en mysql-database.
De spiller fint sammen når sitet ligger lokalt mens mysql-databasen ligger på en server.

Men når vi flytter sitet til serveren kommer der fejl så snart siden har brug for databasen.

Vores connectionstring ligger i web.config

Vi får ingen konstruktiv fejlbesked selvom vi har sat CustomError mode til OFF;
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. juni 2005 - 11:39 #1
bruger I mySQL ODBC driver- og hvis ja, er denne installeret på serveren?
Avatar billede jytte Nybegynder
30. juni 2005 - 11:44 #2
Vi bruger connector 1.04 og den er installeret på serveren

Men måske kan sitet ikke finde den ?
Avatar billede thomashove Nybegynder
30. juni 2005 - 11:49 #3
hvilken fejlbesked får I ?
Avatar billede jytte Nybegynder
30. juni 2005 - 12:35 #4
Server Error in '/SiteNavn' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede jytte Nybegynder
30. juni 2005 - 19:00 #5
Vi fandt selv fejlen der gjorde at vi ikke kunne se en ordenlig fejlmeddelelse

Vi havde bare skrevet mode="off" hvor der skulle stå "Off"

Så .Net er case-sesitiv!