Avatar billede molin Nybegynder
29. juni 2005 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Andre muligheder at lave en FTP server på

Hej allesammen!

Er det mulig at man kan lave en FTP server, hvis man ikke har en hub, men der i mod, en swicht? (eller hva de nu hedder) For problemet ligger i, vi skal ha' overfrt nogle filer fra hinandens PC. han bor i Århus, og jeg i København. Det er til vores firma, vi overføre store filer, vi sidder bare i hver sin afdeling.

Men problemet er som sagt: Kan man på anden mulighed lave en FTP server, hvis man ikke har en router? kan man få et program, som kan gøre noget, ala, en router, så port 21 kan åbnes?

Venlig Hilsen

Molin.
Avatar billede des_84 Nybegynder
29. juni 2005 - 21:59 #1
HVis ikke i har en router, så er port 21 åben normalt, med mindre i har en firewall.
Så skal i selvfølgelig derind og åbne for porten, eller bare give programmet tilladelse til at komme på internettet.
Det er der skam ingen ben i.
Avatar billede tubber Juniormester
30. juni 2005 - 04:30 #2
Du skulle sagtens kunne bruge en FTP server, den kan sættes til at bruge andre porte end 21, i skal bare vide hvad port der er åben.....
Avatar billede molin Nybegynder
01. juli 2005 - 17:24 #3
Okay. Han har haft fat i deres internetselskab ovre der, og de siger de har med vilje lukket for port 21, da den bruges til alt for meget ulovligt. Såe, har vi prøved andre porte, me ndet virker heller ikke. Nogle der ved hvilke porte man ellers kan bruge, og SOM ALTID er ÅBNE?