Avatar billede Faromme Praktikant
29. juni 2005 - 21:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Battlefield 2 lukker ned HVORFOR?

Hej derude.

Jeg har erhvervet mig Battlefield 2 og har spillet det med stor glæde på lan og i single player, men det er jo et online spil så jeg hoppede online og oplevede til min frustration at spillet lukkede ned og ud på skrivebordet.

Jeg har prøvet alt hvad jeg overhoved kan forestille mig der kan laves af indstillinger på graffik og lyd men stadig laver den det nummer.

Jeg er kommet til en tanke om det kan være noget med min internet opkobling der gør at spillet hopper ud da der overhoved ikke er problemer på Lan eller i Single player.

Jeg har Webspeed 2048/256. Kabelmodemet er et Motorola Model: sb5100i-bg-cn. Jeg har to netkort, et realtek 10/100 og det onboard gigabit lan. Jeg har prøvet at skifte imellem de to for at se om det gjorde en forskel ENDNU engang uden held. Flere af mine venner med mindre saft og kraft i deres computer og med samme internet forbindelse spiller det uden problemer online.

Kan modemet opdateres?

Jeg har virkelig brug for et eller flere gode råd da det er voldsomt frustrende.

min maskine:
Xp Pro sp2
P4 3.2 ghz
1024 ram (pc 3200)
Asus P4C800 Deluxe
Creative Soundblaster 5.1
HighTech X800 XT 256 VIVO
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. juni 2005 - 21:27 #1
Vælg start > kør > skriv cmd og tryk enter. Du skriver nu ipconfig /all  og trykker enter.

Hvad skriver den om:
IP-adresse ?
Undermaske ?
Standart gateway ?
Avatar billede dragox05 Nybegynder
29. juni 2005 - 21:34 #2
jeg kan ik lige se hvor du vil hen med det dragonknight?

Husk på at Windows XP har firewall. Tjek din windows firewall under kontrolpanel om den har givet tilladelse til spillet.
Jeg har tit set at windows XP minimer eller lukker spillet pga firewallen popper op med beskedet
"tilladelse - Fjern blokering, Forsæt blokering, Annulere"
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. juni 2005 - 21:35 #3
Det behøver du heller ikke  ! !
Avatar billede Faromme Praktikant
29. juni 2005 - 22:39 #4
Windows firewall har både været on og off og spillet er "godkendt" og jeg har forresten også prøvet en reinstallering af windows uden held.
Avatar billede Faromme Praktikant
29. juni 2005 - 22:41 #5
Jeg glemte måske at skrive i spørgsmålet at jeg nogle gange godt kan spillet i 5-10 minutter online og puff så hopper den ud og lukker spillet ned, men det sker ALDRIG på lan eller i single player.

ip:              62.243.84.152
Undernetmaske:    255.255.255.0
Standard Gateway: 62.243.84.1
Avatar billede dragox05 Nybegynder
29. juni 2005 - 22:45 #6
jamen så vi jo ovre i noget helt andet.
Du prøver lige at geninstallere spillet for se om dette skulle afhjælpe dit problem.

Ellers søg om der skulle være nogen opdateringer til spillet
Avatar billede Faromme Praktikant
29. juni 2005 - 22:51 #7
Jeg reinstallerede spillet igår og før det havde det været ude og inde en 4-5 gange. den seneste installation er efter jeg reinstallerede maskinen i foregårs. Der er ikke nogle opdateringer til dato, men spillet er heller ikke særlig gammelt endnu. Jeg kan bare ikke forstå hvis jeg er den eneste med det problem og jeg har søgt og søgt på google efter svar. det eneste jeg fandt var nogne der havde problemer med demoen og de anbefalede en anden driver (omega) til mit graffikkort men det ændrede ikke noget.
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. juni 2005 - 22:58 #8
Hvis den ikke skriver andre IP'ere, så er det i orden.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
29. juni 2005 - 23:00 #9
prøv opdatere din directX og grafikkort drivere.
Det er umiddelbaret det eneste jeg kan komme på nu.

Ellers søg for spyware.
Jeg tror ikke på det kan være varme problem pga. du siger du godt kan spille singleplayer uden problemer, men den går død efter lidt tid.
Jeg vil kalde det for netværks fejl enten med serveren eller dit internet.
du kan da prøve sidde og penge serveren en halv times tid hvis du keder dig :)
Men det kan også skyldes en spyware der driller. så prøv søg.

Adaware og Microsoft Antispyware burde tage det meste.
Ellers er jeg desværre tom for idér :)
Avatar billede Faromme Praktikant
29. juni 2005 - 23:13 #10
Graffikortet bliver kun 50-55 grader så intet farligt der. Graffikorts driveren er den seneste fra ATI og jeg køre med DirectX 9.0c (eller hvad den nu hedder, i hvert fald den sidste nye version)

Jeg prøver microsofts antispyware den har jeg brugt før.

Jeg må prøve mig lidt frem, jeg har skrivet både til EA games og ATI for at høre om de kendte til problemet, men har ikke fået svar endnu.

Nu må jeg i seng og se på det igen imorgen.

Men tak for hjælpen og interessen indtil videre.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
30. juni 2005 - 09:07 #12
jeg vil nu prøve at smide de driver på som ligger på CDen der følger med grafikkortet.
Jeg har ført oplevet at det afhjælper et problem.. (grimt nok ikk?)
Avatar billede jonas112 Nybegynder
02. juli 2005 - 00:25 #13
jeg har haft det samme problem bare med brothers in arms, i mit tilfaelde var det grafikkortet der var noget i vejen med. saa prov at gaa ind paa ATI's (eller hvad grafik du har) hjemmeside og se om der skulle vaere nogen driver, eller hvis du har en cd med driver paa installer dem, ellers kan du soge paa windows updates.

hvis igen af de ting virker kan det jo vaere spyware, prov nogen af de her programmer: Adware spyware, Spybot - search and destroy
Avatar billede Faromme Praktikant
10. januar 2008 - 19:56 #14
test