Avatar billede stormlic Nybegynder
29. juni 2005 - 20:40 Der er 19 kommentarer

Hvordan fjerner jeg en skærmdriver HELT?

Med HELT, mener jeg filerne.
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 20:44 #1
Jeg plejer at gå ind i "Tilføj og Fjern programmer" menuen i kontrolpanelet.
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 20:50 #2
Hvorfor har du skærm driver lagt ind?

Mener du grafik driver?

Hvis ja, så skal du bruge driverne til at grafikkortet virker korrekt.
Avatar billede stormlic Nybegynder
30. juni 2005 - 22:11 #3
Det er ikke driveren til grafikkortet jeg skal fjerne, men driveren til min Monitor (SyncMaster910N).
Avatar billede trekkies Juniormester
30. juni 2005 - 22:13 #4
Den driver skulle også gerne være i "Tilføj og Fjern programmer" menuen i kontrolpanelet.
Avatar billede mtj111 Novice
30. juni 2005 - 22:52 #5
Måske i Enhedshåndtering (højreklik på denne computer -> egenskaber -> Fanebladet Hardware -> Knappen Enhedshåndtering). Find Din skærm på listen og dobbeltklik på den, og derefter klik på fanebladet Driver. Her er en knap der hedder "Fjern Driver (avanceret)"

Trekkies>> Ja, det er rigtigt at man ikke kan se alle farver uden en rigtig driver. Når man afinstallerer driveren bruger Windows en VGA-driver som kan vise 16 farver...

Michael ;-)
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2005 - 01:44 #6
Hvorfor vil du fjerne den?  Giver den dig nogle problemer?

Hvis du bare fjerner den i Enhedshåndtering, vil Windows selv lede efter en passende driver, næste gang du starter computeren, og den vil selv finde en standard driver, der kan bruges. Og den vil give dig mere end 16 farver :)
Avatar billede mtj111 Novice
01. juli 2005 - 10:27 #7
OK...

Jeg mente bare at det var den "stardard 16-farver driver" den brugte, ligesom den 98 brugte i Fejlsikret tilstand ;-)

Michael
Avatar billede stormlic Nybegynder
01. juli 2005 - 13:17 #8
Hvis du fjerner driveren i Enhedshåndteringen, fjerner du ikke filerne, og næste gang du starter winXP, så installerer den skærmen med den samme driver :-(
Jeg har beug for at fjerne disse filer fra min HD.

Til sidst, Ja jeg har problemer med den driver. Billedet bliver grynet.
Avatar billede mtj111 Novice
01. juli 2005 - 13:56 #9
OK... (Så er det bare et forkert navn den knap har... Slemme Microsoft) ;-)

Kan du ikke bare opgradere oveni?

Michael
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2005 - 15:21 #10
Den driver, du vil fjerne, er det en, du selv har installeret, eller har XP selv fundet den?
Avatar billede stormlic Nybegynder
01. juli 2005 - 17:16 #11
Det er en jeg selv har installeret.
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2005 - 22:05 #12
Jeg tror ikke, det kan lade sig gøre at fjerne filerne, lige som du f.eks. fjerner et spil via "Tilføj eller fjern programmer".

Jeg tror, dit problem ligger et andet sted. Hvilken opløsning har du sat den til? Den skal køre med 1280x1024 og 60 eller 75 hz og vil kun køre ordentligt med den opløsning.
Avatar billede milter Ekspert
01. juli 2005 - 22:11 #13
Og hvor har du fået den driver fra?

På Samsungs sider kan jeg kun finde brugsanvisninger til din model.
Avatar billede stormlic Nybegynder
02. juli 2005 - 19:23 #14
Den er på den CD der fulgte med skærmen.
Avatar billede milter Ekspert
02. juli 2005 - 21:51 #15
Hvad får dig til at tro, det er skærmdriveren?

Når du kigger i Enhedshåndtering > Klikker på plusset ud for "Skærme" > Hvad står der så?

Og hvad står der om driveren?

Er din skærmopsætning som jeg skrev tidligere?
Avatar billede stormlic Nybegynder
04. juli 2005 - 22:22 #16
Jeg har lige fået ny computer, og bruger så den skærm jeg brugte til den gamle computer.
Alt ser fint ud på den gamle computer, hvor jeg ikke har installeret driveren til skærmen.
Det er ikke grafikkortet på den nye computer der er defekt, for det ser fint ud med en anden skærm.
Altså, må det være driveren til skærmen det er galt med!
Avatar billede milter Ekspert
04. juli 2005 - 22:31 #17
Det er lidt svært at hjælpe, når du ikke svarer på de ting, jeg spørger om.

Kig mine indlæg igennem og hvis du svarer på mine spørgsmål, kan jeg måske hjælpe :)
Avatar billede stormlic Nybegynder
05. juli 2005 - 08:33 #18
hmm... jeg syndes ellers jeg har svaret på alt, bortset fra det med opløsningen. Til det, kan jeg så informere om, at jeg har prøvet alle kombinationerne, som understøttes. På den gamle PC kørte jeg med 1280*1024 60Hz. - Det virker ikke på den nye PC! (ikke særlig godt i hvert fald!)
...men jeg er glad for, at du gider bruge din tid på mit problem!
Avatar billede milter Ekspert
05. juli 2005 - 08:50 #19
Når du kigger i Enhedshåndtering > Klikker på plusset ud for "Skærme" > Hvad står der så?

Hvad står der om driveren?

Og er den indstillet til 32 bit farver?