Avatar billede gamezonen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:04 Der er 7 kommentarer

Safe mode disabled

hvordan disabled Safe mode er der ikke en der ved det ?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:09 #1
Fordi at dit webhotel ikke vil have at folk som ikke ved en brik om php laver en masse fejl, som gør at brugeren(dig) bliver hacket, og du så spilder deres tid på at få support.

Alle seriøse kodere kan sagtens lave med safe_mode on :P
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:10 #2
Og hvis du mener at den er off, så er det fordi at webhotellet er endnu dummere, og fordi at safe_mode er off som default i php4, det har de dog rettet i php5 :D
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:10 #3
Og det hele står faktisk her: http://se2.php.net/features.safe-mode
Avatar billede gamezonen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:13 #4
ved du så hvordan jeg slå den fra ?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:27 #5
ja, det er nemt nok, du ændre bare i php.ini (hvilket kræver serveradgang ;])
Avatar billede kourinsu Nybegynder
29. juni 2005 - 20:34 #6
Det er faktisk en knaldgod ide, altid at kode med forudsætningen, at safe_mode = on, register_globabs = off og alt det gejl. Det gør ens scipts langt sikre og betyder også at i tilfældet af at du skal skifte server, så vil det virke på den nye server, uden de store ændringer er påkrævet.
Avatar billede netraider Nybegynder
30. juni 2005 - 07:47 #7
glem ikke at short open tags kan være false så du skal bruger <?php istedet for <?. Dette kan være praktisk at bruge når man genererer xml sider :)