Avatar billede whizzper Nybegynder
29. juni 2005 - 18:39 Der er 68 kommentarer og
1 løsning

Only IE allowed

Kan jeg gøre sådan at man kun kan komme ind på min side hvis man bruger Internet Explorer, og hvis man bruger alt andet får man en besked "Du skal bruge Internet Explorer for at kunne bruge denne side."
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 18:41 #1
Hvorfor vil du dog det, der er mange som bruger firefox eller andre alternativ til IE :)
Avatar billede whizzper Nybegynder
29. juni 2005 - 18:43 #2
Fordi min side KUN ser optimal ud i IE, og gider ikke bruge tid på andre der ikke kan bruge en ordenlig browser hehe....
Men som jeg sagde, hvordan skal koden se ud så man kun kan bruge Internet Explorer på min side?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 18:48 #3
1. Det kan ikke gøres ordenligt med DHTML(javascript!)
2. Og det kan altid omgåes så giv op

Hvis du bruger php kan du godt få en stump kode
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 18:49 #4
"Fordi min side KUN ser optimal ud i IE, og gider ikke bruge tid på andre der ikke kan bruge en ordenlig browser hehe...."

Forresten er det IE som ikke er en ordenlig browser, da den ikke overholder de standarder w3c (ja, dem som opfandt internettet) har skrevet.

Derfor er det svært at få noget til at se korrekt ud i IE, men meget nemmere i Firefox.
at lave sin side IE only er bare et bevis på at man IKKE KAN og IKKE VIL kode rigtigt.
Avatar billede whizzper Nybegynder
29. juni 2005 - 18:56 #5
Sad og tænkte på at der var en eller anden der ville skrive sådan noget :P
Anyway, jeg bruger php ja..!
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 19:06 #6
Du skal kode dine sider ordentligt så alle kan se den. Hvis du poster et linke til din side her kan vi hjælpe dig med at rette fejlene på den.
Du kan også bruge w3's validator på http://validator.w3.org/
Den er ganske god

claus_joergensen: Jeg troede at det var Al Gore som opfandt Internettet?
Avatar billede steent Nybegynder
29. juni 2005 - 19:13 #7
Ja jeg vil også mene at Al Gore opfandt internettet: www.sethf.com/gore/

W3C er vel den komité som (så vidt muligt) fastsætter standarderne.

Den som siger han ikke gider bruge tid på at en side ser ordentlig ud i den og den browser, er vel bare en der ikke har styr på DOM, eller måske ikke ved havd DOM er.
Avatar billede whizzper Nybegynder
29. juni 2005 - 19:30 #8
Mine koder er som de skal være :)
Avatar billede steent Nybegynder
29. juni 2005 - 19:51 #9
Kunne vi så ikke få adressen til din hjemmeside, så kan vi jo alle se at det passer :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 20:02 #10
whizzper: Det er de jo helt åbentlyst ikke, men vi er en masse mennesker som gerne vil hjælpe dig med at ordne det...
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:07 #11
Det var nu Tim Bernes Lee som opfandt WWW, og han er medlem af w3c :) derfor min sætning .

Og nej, whizzper du kan ikke finde ud af at kode, og slet ikke google, så hvorfor skulle vi spilde vores tid med at give dig en kommando som "browercheck + php" på google kan give det et par millioner resultater på ?
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 20:08 #12
Avatar billede olebole Juniormester
29. juni 2005 - 20:08 #13
<ole>

"Mine koder er som de skal være :)"
- hvorfor dog så dette spørgsmål ...!?!!???

W3C har nu intet med opfindelsen af Internettet (som i øvrigt er temmelig gammelt) at gøre.
W3C har heller ikke noget at gøre med skabelsen af WWW at gøre. Det skete i 92 i forbindelse med det europæiske atomforsknings center, CERN.

Til gengæld er W3C den sammenslutning, der arbejder med udarbejdelsen og vedligeholdelsen af mange vigtige webstandarder.
I den forbindelse må man ikke glemme, at MS har været en yderst vigtig del af W3C og på mange måder har været en uvurderlig drivkraft bag mange af de standarder, selv de mest religiøst formørkede sjæle dagligt bruger med stor glæde  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede busschou Praktikant
29. juni 2005 - 20:35 #14
Den bedste sikring mod nogen ikke ser dine sider er at lade være med at lægge dem online ;o)
Avatar billede goose Nybegynder
29. juni 2005 - 21:32 #15
Nu vil jeg også være med i denne lille "debat" :o)

Jeg kunne skam også godt tænke mig at kunne udelukke alle dem der ikke bruger IE med min. version 5.5.

Årsagen er, at mit CMS bruger nogle funktioner/rutiner m.v. som kun virker optimalt i netop IE, jeg ønsker i hvertfald ikke bruge tid på at optimerer det til andre browsere, slet ikke set i lyset af hvor mange der bruger IE.

CMS'et genererer sider som virker i alle browsere og som overholder standarderne fra W3C og så er det jo fint, så jeg mener godt der kan være tilfælde hvor en udelukkelse kunne være på sin plads.

Just my 2 cent :o)

/Goose
Avatar billede cult Nybegynder
29. juni 2005 - 21:37 #16
Måske havde det her været relevant for et par år siden, men hvordan kan nogen overhovedet finde på den tanke i dag?

- Tonsvis af brugere skifter (af meget god grund) til Firefox, og dem udelukker du jo... Du får meget mere ud af at optimere til alle browsere. Det er da ikke din interesse at en masse brugere ikke kan besøge din side?
Avatar billede trekkies Juniormester
29. juni 2005 - 21:39 #17
Jeg bruger 11 forskellige browsere når at jeg laver min nye hjemmeside, fordi at jeg vil have at den skal kunne se af ALLE.
Dem for har IE og kun IE, bedes læse denne artikel:
http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=8c7a9ad622784facafe8874cf52408f7

Jeg bruger mere og mere Firefox, da den er bedre og nemmere, men det er vel smag og behag :)
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
29. juni 2005 - 21:40 #18
goose er det ikke bare en dårlig undskyldning for at have kodet et dårlig CMS som outputter god kode ?

*suk* men en dag sker det vel at folk opdager at kunne sit håndværk ordenligt er bedst, tømrene/murene osv. deres kunder bliver nok ret sure hvis de bygger en hus som kun en dværg kan bruge.

"jamen det er optimeret til en dværg" kontra "jamen det virker jo i IE"..

Fat det nu folkens, det er ikke svært at kode valid, og ikke svært at kode ordenligt.

-- men ved nærmere eftertanke er det nok for meget at håbe på
Avatar billede xyborx Nybegynder
29. juni 2005 - 21:48 #19
Giv dog folk en chance. Hvad er værst? At dit website ser lidt skævt ud i andet end IE, eller at det ligefrem nægter at blive vist? Som bruger vil jeg da hellere have et skævt website end intet website. Og nej, jeg kan ikke "bare" bruge IE i stedet for. Jeg har slet ikke det OS der kræves.
Avatar billede cult Nybegynder
29. juni 2005 - 21:53 #20
Ifølge Mozilla er Firefox hentet 67,335,718 gange fra deres egen server... Det er de brugere du vil udelukke fra at kunne se din side?

Hvis jeg stødte på din side, der gav mig en besked om at jeg skal bruge IE, så vil jeg browse hurtigt væk fra den igen. Du får mig aldrig til at åbne IE pga. sådan en besked. De fleste Firefox brugere vil nok sige det samme.
Avatar billede goose Nybegynder
29. juni 2005 - 21:59 #21
claus joergensen >> Ved ikke om det blot er en dårlig undskyldning - det kunne jo også være at man, læs:jeg, har valgt at prioriterer mine ressourcer på denne måde.

Da jeg i 99% af tilfældende har virksomheder som primære målgruppe, så skal man altså lede rigtig længe efter nogen der ikke bruger IE.

Jeg bruger skam også adskillige browsere i mit daglige arbejde, og ja, de har hver især deres forcer.

Slutbrugeren, i det her tilfælde mine kunder, er da fløjtende ligeglad med om IE opfylder de krav der er til webstandarder, de aner ganske enkelt hvad det er.
Sålænge de blot får det ønskede på skærmen er de tilfredse.

Jeg er ikke modstander af andre browsere, men hvis nu vi skal være helt ærlige, er det så ikke bare en "popsmart" trend af bruge Firefox ?

I flg. min statistik for de sidste 31 dage, så ser det således ud:

1. Internet Explorer 6 - 72.10%
2. Internet Explorer 5 - 13.33%
3. Mozilla 1 - 10.45%
4. Firefox 1 - 2.30%
5. Netscape 4.7 - 0.38%
6. Safari 2.0 - 0.38%
7. Konqueror 3 - 0.38%
8. Internet Explorer 4 - 0.29%
9. Safari 1.3 - 0.19%
10. Opera 7 - 0.10%
11. Opera 8 - 0.10%

/Goose
Avatar billede goose Nybegynder
29. juni 2005 - 22:03 #22
cult >> det er da muligt den er hentet så mange gange, men ligefrem at hævde at man så udelukker ligeså mange brugere er vist en påstand af format :o)

Det primære må da være hvor mange der bruger den som standardbrowser.

/Goose
Avatar billede whizzper Nybegynder
29. juni 2005 - 23:40 #24
Olebole
""Mine koder er som de skal være :)"
- hvorfor dog så dette spørgsmål ...!?!!???
"
Som du nok IKKE!! har læst, så søger jeg et script der gør så man kun kan bruge IE på min side ;) næste gang så læs lige spørgesmål hehe ;)
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 23:46 #25
>>goose

-- hvis du arbejder med cms-udvikling er der zq da heller ikke det fjerneste galt i, at du fortæller folk, at interfacet til at redigere i siderne nødvendigvis skal være en bestemt browser ...

-- til gengæld er der rigtigt meget galt, hvis de sider, som cms'et spytter ud ikke overholder de mest basale krav til html-kodning anno 2005, f.eks. har doctypes, som faktisk tages alvorligt (også af IE, som notorisk forsøger at luske sig udenom, hvis der er den fjerneste anledning !-)
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 23:49 #26
Hvis du ikke vil have andre besøgende end IE-brugere på dine sider, så smid dem på en dvd, som dine venner kan få med hjem ...

-- og det er helt alvorligt ment, for jeg mener også, at folk som er skideligeglade med at deres forældede biler forurener for meget til at få lov til at køre i nogle storbyer, bør pålægges en ekstraafgift på en hel bil pr. gang de overtræder den slags forbud ...
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 23:54 #27
Hov ...

>>goose

-- jeg glemte lige at tilføje, at det nok kan være helt rimeligt at forlange at et cms-systems redigerings-interface kun virker optimalt i en enkelt browser (de nyeste fungerer faktisk elendigt bare i IE5.5 !-(, men en væsentlig parameter i en markedsføringssituation kunne være, at 'Vi bestemmer ikke over din måde at beslutte, hvilken software I bruger i virksomheden' !o]
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. juni 2005 - 00:48 #28
2005 IE 6 IE 5 O 7/8 Ffox Moz NN 4 NN 7
June 61.1% 2.8% 1.7% 25.6% 3.5% 0.2% 0.7%
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. juni 2005 - 00:49 #29
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2005 - 01:29 #30
-- forøvrigt kan man vel tilføje, at et datagrundlag på ca. 1050 besøgende på 31 dage (gooses) vel ikke er den mest tryghedsskabende ...

-- iøvrigt opfatter jeg også http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp's statistik som en, som måske er en anelse speciel og checker imod f.eks. http://www.thecounter.com/stats/2005/May/browser.php, som jeg dog også anser for utroværdig, for den checker, som jeg opfatter det, kun reklamer, og så meget klikker folk vist ikke på reklamer ...

Men den har for maj i år registreret 273.325.880 besøg på websider, så den kan ikke være helt afmarcheret, mens javascript-statistikkerne virker helt anderledes end andre, så søgemaskiner (og andre robotter !-) er måske gode til at frasortere reklamer, eller også er thecounter gode til at frasortere robotter !o]
Avatar billede roenving Novice
30. juni 2005 - 01:30 #31
... helt galt afmarcheret ...
Avatar billede whizzper Nybegynder
30. juni 2005 - 04:24 #32
okay spam spg :)
Avatar billede goose Nybegynder
30. juni 2005 - 06:55 #33
nikolajdu >> læs så også lige hvorfor Firefox talene er så store, det er vist lidt den der "trend" jeg tidligere lagde op til :o)

roenving >> nemlig min pointe, der kan være tilfælde hvor det er ok at udelukke andre browsere end IE :o)

Du har ret i, at min statistik ikke er retningsgivende, men den giver et finderpeg om hvad mine besøgende bruger.

whizzper >> Kunne du ikke bruge det link jeg har sendt ?

/Goose
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. juni 2005 - 08:31 #34
w3schools - giver nok en anelse udtryk for nørderne og som roenving er inde på thecounter for reklamerne, men udenom at den rént faktisk bliver brugt kommer vi jo ikke - Og så skrev jeg slet ikke noget om at det i visse tilfælde ikke er en god idé at udelukke andre.
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
30. juni 2005 - 20:16 #35
Lagede ingen mærke til at jeg postede et link til et php script som kunne gøre arbejde ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. juni 2005 - 23:42 #36
claus - Problemet er jo: Hvornår er statistikken retvisende. W3schools er for nørdet, thecounter for reklameagtig ( og nørder blooker reklamer ) - Der skal altså være en rimelig fordeling af forskellige besøgende. F.eks har jeg på mit fodboldholds side 99.9999% IE 5 og 6 - Den slags duer jo ikke :))
Avatar billede saudoo Nybegynder
30. juni 2005 - 23:45 #37
Smut ind på en af de mange offentlige sider. Og nap deres kode.

* Dette skal mest betragtes som et skrig på hjælp *
Avatar billede saudoo Nybegynder
30. juni 2005 - 23:50 #38
Btw.. hvorfor et PHP script? Det kan nemt gøres med Javascript, implementeret i din PHP kode.. ;)
Avatar billede busschou Praktikant
30. juni 2005 - 23:54 #39
claus_joergensen >> Jeg lagde mærke til du postede et link ja :o)
Men jeg lagde også mærke til at det indtet siger om hvor man "kunne gøre arbejdet"
Det fortæller blot hvordan en header "kan" se ud, men hvordan varierer den? Hvad er kendetegnene for IE og andre browsere ? Uden at vide det så løser linket da ikke problemet :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. juli 2005 - 00:20 #40
Jeg har selv haft den holdning, at eftersom (dengang) 94-95% af alle browsere hed MSIE, kunne det være lige meget med de sidste 5-6%. Det kunne jo så blive deres eget problem, hvis ikke siden kunne vises ordentligt i deres browser. Så jeg ville tage det helt roligt, og evt. lægge oplysningen ind i dit CMS, at MSIE skal anvendes.

I dag har jeg dog en helt anden indstilling, og sørger for at koden er valid hele vejen igennem. Men det er nok et temperamentsspørgsmål. Jeg synes det er dejligt, at der er styr på sagerne, og at alle kan se siden, som det er tiltænkt den skal vises. Så har jeg én bekymring mindre, og det er desuden en stor, personlig tilfredsstillelse, at HTML og CSS er tip-top i orden :) Desuden synes jeg det er en god service overfor brugerne. Men igen - vi har jo ikke alle den samme indstilling til hvordan Verden bør se ud.
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2005 - 17:36 #41
Jeg er helt på linie med Nikolaj - og desuden bør man skrive valid kode for ikke at sinke udviklingen på WWW yderligere. Årsagen til, vi idag slæber rundt på tonstunge browsere, er helt klart kodere, der ikke ønsker at bruge energi på at skrive valid kode.
De er også en væsentlig årsag til, at IE endnu ikke er kommet i en ny og bedre version. Det tager ekstremt lang tid - og koster enorme beløb - at skulle udvikle på en browser, der i dén grad skal tørre r.. på alverdens sloppy kodere.

Vi lider stadig under, at HTML i begyndelsen var et simpelt tabel/paragraf-framework, hvori man kunne opstille videnskabelige data - og som alle kunne finde ud af at kode.
Idag er webkodning ved at være et decideret fag, men af historiske grunde er der stadig et gigantisk uddannelses underskud i branchen - parret med en stor uvilje til at investere tid og energi i at forbedre/vedligeholde kompetencer.

I løbet af ganske få browsergenerationer - og når XHTML2.0 bliver gældende standard - vil vi dog heldigvis være forbi den forhindring. Så vil alt andet end helt stringent XHTML simpelthen ikke længere kunne vises i en browser - og sjuskede kodere med invalid kode vil være noget, man mindes med overbærenhed  :)
Avatar billede olebole Juniormester
01. juli 2005 - 17:38 #42
Undskyld ... det var Steens indlæg og ikke Nikolajs, jeg kommenterede på  :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
01. juli 2005 - 22:39 #43
Jamen! Er der nogen, der kan tage hinanden om skuldrene og bekræfte hinanden i, at de har ret, så tror jeg det er Ole og jeg :oD

Den tid, det evt. kan tage ekstra at lave det ordentligt fra starten, tror jeg på er givet godt ud i sidste ende. Om ikke andet for at blive taget seriøst som udvikler. Jeg kan krumme tæer, når jeg stadig ser <font face="arial" size="2">Makværk</font>, og det ser man endda hos store, velrenomerede firmaer. Men som sagt, det er jo noget du selv afgør.

Jeg ved du kan hive oplysninger ud af den besøgendes browser, og jeg mener bestemt det kan gøres med JavaScript. Lign. spørgsmål er vist oprettet flere gange her på E gennem tiderne. Så er det vel bare at smide en msgbox i hovedet på de stakler, der benytter andre browsere end MSIE :)

Med risiko for at fremstå som bedrevidende, så ville jeg seriøst overveje, om ikke du skulle lave det ordentligt fra start. Så slipper du for at lave en masse krumspring og tvinge brugerne ud i bestemte browservalg. Jeg ville ryste på hovedet og flygte fra siden, hvis det var mig, der blev stillet det ultimatum :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
02. juli 2005 - 02:02 #44
<marquee>Der er intet some ordentlige koder</marquee>
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juli 2005 - 09:01 #45
"Med risiko for at fremstå som bedrevidende, så ville jeg seriøst overveje, om ikke du skulle lave det ordentligt fra start."

skulle være

"Med risiko for at fremstå som bedrevidende, så ville jeg seriøst overveje, om ikke jeg skulle lave det ordentligt fra start, hvis jeg var dig."

- håber du fangede meningen alligevel.

nikolajdu: Bundsolid kode, og fed effekt! hehe
Avatar billede plazm Nybegynder
02. juli 2005 - 09:17 #46
Goose, syns det er en noget hård udmelding, da flere og flere firmaer her i området er begyndt at skifte til linuxserver og dertilhørende linuxklienter, og de mister jo fuldstændig muligheden for at bruge din side. Og det er nok noget man kommer til at se mere af i fremtiden da det er billigere at have et linux system kørende end et windowssystem.

IE er på vej ud, hvis altså ikke de får styr på deres kode.
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juli 2005 - 09:24 #47
Det tror (håber) jeg også på. MS er jo ikke kendt for deres omhu, når det kommer til udvikling af programmel/platforme - selvom der på efterhånden en hel del punkter er sket en holdningsændring. Som olebole siger, så kunne man piske dem til at tage sig sammen ved at lave valid kode på sine sider fra ende til anden. Så tror jeg der ville ske ting og sager i udiklingsafdelingen hos MS :)
Avatar billede goose Nybegynder
02. juli 2005 - 10:50 #48
plazm >> De mister på ingen måde muligheden for at bruge min sider, de mister muligheden for at administrerer dem, ja, men så længe mine kunder alle bruger IE har jeg ingen grund til bekymring.

Min kundegruppe skifter ikke til Linux med det samme, det er typisk virksomheder uden en dicideret it afdeling hvilket vil være nødvendigt hvis man vil skifte operativsystem.
Ejendomsmægler Hansen eller cykelhandler Pedersen skifter ikke til Linux, tro mig :o)

At IE skulle være på vej ud må være din egen udlægning - statistikken taler ikke ligefrem for det idet Windows stadigvæk er det suveræn mest brugte styresystem.

Som tidligere skrevet er mine kunder fuldstændig ligeglad med hvordan koden ser ud, hvad skal de bruge det til ?

/Goose
Avatar billede saudoo Nybegynder
02. juli 2005 - 11:50 #49
/Goose. Hvis du som programmør sælger et program, har du ansvaret for bliver skrevet. Skal det også være iorden. Kodemæssigt.

Det er forskellen mellem at købe det fra en 16-års knægt, og en professionel.

Ved self. ikke om du er det ene eller det andet. Da jeg ikke kender din alder. :)~
Avatar billede saudoo Nybegynder
02. juli 2005 - 11:51 #50
hvordan det bliver skrevet*
Avatar billede goose Nybegynder
02. juli 2005 - 12:12 #51
saudoo >> Mine kunder er orienteret om, at der ved opdateringer skal bruges en IE browser, men at alt hvad der bliver produceret i administrationen overholder W3C og fungerer i alle browsere på alle styresystemer.

Det er der endnu ingen der har haft problemer med og det har jeg så heller ikke.

/Goose
Avatar billede olebole Juniormester
02. juli 2005 - 12:39 #52
IE er så absolut ikke på vej ud ... tværtimod. MS har længe været et af W3C's mest pågående medlemmer, hvad udvikling i retning af de nye standarder, angår. Det har bare endnu ikke afspejlet sig i deres browserprodukt, da IE6 er en gammel browser og det som sagt er et helvede at udvikle på den. IE7 vil nok overraske mange  :)

I løbet af et par browser generationer, kan et administrations-modul, skrevet i HTML, slet ikke vises i IE (eller andre moderne browsere) - så tingene regulerer sig selv helt automatisk. Om et par år, er der stort set ingen af de CMS'er og administrations-moduler, som findes idag, der kan bruges  :)

Da viljen til at følge med i den tekniske udvikling er så ringe inden for branchen, kommer dette desværre som en overraskelse for mange - men for folk, der gider følge lidt med i W3C's arbejde, burde det ikke komme som et chok  :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juli 2005 - 12:51 #53
olebole, du siger, at et administrationsmodul (CMS) skrevet i HTML ikke vil kunne vises? Er det p.gr.a. in-valid kode, du mener?
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. juli 2005 - 13:00 #54
Sorry, det er jo på grund af XHTML2.0 :)
Avatar billede saudoo Nybegynder
02. juli 2005 - 13:14 #55
Ja.. Nye standarter.

Men mon ikke de fleste browsere, som ses på markedet idag. Inklusiv IE. mon ikke vil kunne afbildne de fleste ældre standarter i en tid endnu. Dermed lidt mere end et par år.

Self. kan jeg godt se hvad du mener. Men tror ikke de vil fjerne muligheden for at afbildne, f. eks. helt almindelig HTML, den første tid. ;)
Avatar billede roenving Novice
03. juli 2005 - 11:56 #56
Næh, nok ikke mange nye standarter, men nok nye standarder ...

Standart: Den fane, som et kompagni el. lign. fører som identifikation.

Standard: En vedtaget samling af regler for hvordan noget skal udføres.
Avatar billede nwt Nybegynder
03. juli 2005 - 14:04 #57
Jeg synes at alle skulle benytte Safari på mac, og at MS skulle droppe IE.
Alle pc-brugere skulle så skifte til mac.
Jeg ved godt at der er flest pc-brugere, men det ville skabe en helvedes masse arbejdspladser, og så kunne vi få alle de arbejdsløse i arbejde. Dermed ville vi gå fra bistands-stat til velfærds-stat....
Avatar billede saudoo Nybegynder
03. juli 2005 - 18:22 #58
nwt > hvad? Er du seriøst? Det ville jo være det rene gallemathias. Ikke fordi det er Mac. Men fordi det KUN er Mac.

At eet firma styrer hele verdens computerproduktion, skaber ingen konkurrence for os. Dvs. dårligere produkter, højere priser. osv. osv..

Jeg er for smadrer, træt og har for mange tømmermænd, til at skrive lidt mere om det. Men noget i den retning.

Du kan vel sammenligne det lidt med Arla Foods! Deres enorme dominans, tvinger mindre mejerier, til at sælger deres mælk billigere. De kan de ikke, så de må sælge til Arla. Arla som, efter min mening, ikke laver godt mælk. Kan derefter hæve priserne så meget som de nu har lyst.

Altså hvis vi tænker at deres firma ikke bliver splittet. Pga.. hvad hedder det nu? En slags markedsdominans. :)
Avatar billede ysubhi Nybegynder
04. juli 2005 - 13:50 #59
nwt> hahahaha! :D

http://www.ctrlaltdel-online.com/?t=archives&date=2004-10-20

wzipper> Min samvittighed holder ikke til at poste sådan en kode. Men du kan få et link som omhandler emnet.

http://www.quirksmode.org/js/detect.html
Avatar billede olebole Juniormester
04. juli 2005 - 14:25 #60
<ole>

nwt >> MacOS er en ganske udmærket platform, som bliver brugt af en bunke udmærkede mennesker - men om man er den ene eller den anden zombie, der blindt gør, hvad andre gør, kan vel være ligemeget. Derfor kommer der nok ikke meget ud af dit lille korstog  :)

I øvrigt er det altid en fordel at være velinformeret om sit produkt og dets muligheder, når man ønsker at give den som pusher - og her synes du laaaangt bagefter. MS har jo forlængst annonceret, at der ikke kommer flere IE'er til MacOS.

Det er meget godt med et velfærdssamfund - men har du ikke et forslag til, hvordan vi opnår et videnssamfund?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede nwt Nybegynder
04. juli 2005 - 14:47 #61
ole >> At IE ikke bliver langseret til mac, berører jo kun mac-brugere. I mit korstog havde jeg jo tænkt at få nedlagt IE til pc, men lad nu det ligge.

Uanset om vi ønsker velfærdssamfund eller vidensamfund, så skal vi under alle omstændigheder ud af den sociale trædemølle.
Pension og invalidepension skal op og bistand skal helt væk, nedlægges, skrottes,fjernes! Der er jo masser af arbejde. Folk har bare fået mulighed for at være kræsne, og takke nej til at "tjene til føden".
Avatar billede busschou Praktikant
04. juli 2005 - 14:49 #62
Hører det ikke til en andet forum?
For så skal jeg med glæde give dig en helt anden mening i det forum! ;o)
Avatar billede nwt Nybegynder
04. juli 2005 - 14:51 #63
Jo, du har ret. Jeg undskylder afstikkeren....
Avatar billede whizzper Nybegynder
07. juli 2005 - 23:35 #64
Spam spam :)
Avatar billede whizzper Nybegynder
07. juli 2005 - 23:35 #65
Lukker spg...har skrevet på forsiden at den kun er optimeret til IE, så må folk bare bruge IE eller lade være..!
Avatar billede saudoo Nybegynder
12. juli 2005 - 01:40 #66
Også en bedre løsning. Selvom den ikke holder.. ;)

Men må vi ikke se siden? :)
Avatar billede olebole Juniormester
12. juli 2005 - 03:09 #67
nwt >> hold nu dine korstog til din egen platform. Korstog er så uliddeligt trættende ... men holder du det blandt Mac-folket, berører det heldigvis ikke så mange  ;o)
Om jeg ikke bryder mig om Apple? Tværtimod - jeg er 'opdraget' under MacOS ... men det har dog ikke influeret på min forkærlighed for diversitet og nuance  :)

PS: vær i øvrigt glad for et samfund, der også rummer folk som dig - og vær åben omkring det, for der er tydeligvis meget, du endnu ikke helt har opdaget  ;o)
Avatar billede tranceaddict Nybegynder
12. juli 2005 - 10:23 #68
Skal vinden også blæse fra øst for at man kan komme ind på siden?

Jesus christ...
Avatar billede steen_hansen Forsker
19. juli 2005 - 20:55 #69