Avatar billede mdez Nybegynder
29. juni 2005 - 17:21 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Linksys WRT54G, kan ikke få den til at uddele fast IP til MAC-adr

Jeg har ledt og ledt efter muligheden for at reservere nogle IP-adresser til bestemte MAC-adresser når bestemte PCer på mit netværk connecter. Er det muligt med min Linksys WRT54G?

Det skal bruges til port-forwarding og iøvrigt er det rart altid at vide hvilke ip-adresser de får?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 17:39 #1
Fast IP er nok bedre at sætte på selve computeren. Dette kan gøres i netværksindstillingerne i Windows. Din Linksys skal nok lade være med at give en optaget, fast IP til en anden enhed.
Avatar billede kenp Novice
29. juni 2005 - 18:30 #2
Nej det kan din linksys ikke dertil skal du bruge andet programel for at få det til at virke.
Avatar billede mdez Nybegynder
30. juni 2005 - 09:19 #3
ok - når du siger andet programmel hvad omfatter det så? - Du mener jeg skal sætte ip-adresserne på alle PCer på netværket?
Avatar billede kenp Novice
30. juni 2005 - 10:27 #4
windows 2000 eller 2003 server...

ja hvis du altid vil sikre dig de har samme ip så ja.. men i praksis skifter de nu sjældent alligevel.