Avatar billede persus Nybegynder
29. juni 2005 - 13:49 Der er 4 kommentarer

block udtræk

Jeg har modtaget en tegning (A), der har en hulens bunke xref, og disse xref har en hulens bunke blokke. Når jeg kigger på tegning (A) ser det fint og enkelt ud, men hvis jeg prøver at explode den, dukker der en hulens bunke geometri op fra xref'erne og deres blokke.

Er det muligt at "smelte" tegningen, så den synlige geometri overføres til tegning (A), og xref'erne slettes?
Avatar billede tuekappel Nybegynder
30. juni 2005 - 23:41 #1
Den kommando, der er brugt til at skjule dele af Xref'erne og blokkene, er XCLIP. Jeg kan ikke finde nogen måde at eksplodere blokke på, som beskærer dem til xcclip'ens boundary. CLIPFRAME kan gøre boundary'en synlig, så du kan trimme til den, men det er ikke det du vil.
Den måde jeg kan råde dig til at simplificere din tegning på, betyder at du mister en del informationer.
Du skal oprette en virtuel DXB-plotter fra tools>wizards>add-a-plotter-wizard
Så skal du plotte din tegning til DXB-formatet, og derefter importere den i en blank tegning med kommandoen DXBIN.

Det var lidt hurtigt forklaret, men jeg er på vej i seng. Skriv igen, hvis der er spørgsmål.
Avatar billede dla Praktikant
01. juli 2005 - 15:05 #2
Hvis du markerer alle xref'erne i xref manageren og vælger Bind, så bliver de en integreret del af din tegning, men om det løser problemet med det andet der dukker op, ved jeg ikke.
Avatar billede tuekappel Nybegynder
01. juli 2005 - 17:07 #3
BINDXREF gør bare xref'erne til blokke.
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
20. september 2005 - 14:27 #4
Du skal benytte INSERT under Xref manager og ikke BIND. Dette gør at Xref bliver detached og herefter indsat som blokke.
Så kan du vælge at explodere hver blok (oprindelig xref) een gang, men kun een gang, da jeg ikke formoder at du ønsker at ødelægge din tegning totalt!