Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 18:52 Der er 18 kommentarer

SB 128 drivere fryser.

Hejsa..

Jeg har for en uge siden købt et SoundBlaster 128 lydkort til min Windows2000 prof. maskine. Problemet er, at hver gang jeg vil installere driverne fryser hele computeren og jeg er nødt til at genstarte. Jeg har bøvlet med det i en uge nu og har prøvet at formatere harddisk, men uden held.

Igår prøvede jeg så at sætte det i min kammerats computer der kører Windows98 og her virker det fint og der er ingen bøvl med driverne.

Nu har jeg indset at det må være i Windows2000 fejlen ligger. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre eller nogen der har et forslag ?

/Lethal_DMX
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 18:54 #1
Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 19:02 #2
Ok..tak !

Rart at vide at man ikke er den eneste der har det problem.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. april 2001 - 19:04 #3
er det win2000 driveren du kører med ?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. april 2001 - 19:06 #5
hele URL\'en skal med
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 19:15 #6
Hvis ovenstående ikke virker. Så prøv det her.

Hent setup og lib filen. Læg dem i samme mappe, og kør installationen.
http://www.clok.creaf.com/creative/drivers/sbpci/SBAUDIOSetupus.exe
http://www.clok.creaf.com/creative/drivers/sbpci/sbapw2k.lib
Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 19:19 #7
Det er netop de driver som du henviser til og dem der ligger på den medfølgende cd, jeg har prøvet. Alle har medført at computeren fryser under installationen.
Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 19:21 #8
Jeg prøver lige makse\'s forslag.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. april 2001 - 19:21 #9
har du prøvet og flytte kortet en sokkel måske er det en irq konflikt
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. april 2001 - 19:24 #10
jeg tror nok makse\'s links fører til samme filer
Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 19:27 #11
Ja, det har jeg netop opdaget.

Jeg har prøvet at flytte kortet, men uden resultat.
Avatar billede makse Nybegynder
07. april 2001 - 19:38 #12
Setup programmet er ikke det samme, som det Carsten lusk foreslår.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 20:55 #13
I spm 62684 blev hentet nye drivere til mobo; jeg havde samme problem og det hjalp, men... indrømmet, det var OGSÅ Win98 som der skrives i det spm!? Har du evt. et netkort i din PC?
Avatar billede lethal_dmx Nybegynder
07. april 2001 - 20:58 #14
zhark -> Nope

makse -> Også den fryser.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. april 2001 - 21:17 #15
Hvad med dit grafikkort, er det sat korrekt op og virker 16/24(32) bit div. farver? Mit l28 kunne jeg ikke få på plads før Grafikkort kom opogdå, det var der lidt problemer med.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
09. april 2001 - 14:49 #16
Jeg kan heller ikke installere mit SB Live1024 selvom jeg har hentet de nyeste driver fra creatives HP, stopper den i midten af installationen. *Grrr* Der er selvfølgelig driver med i Win2k men den understøtter ikke Baghøjtalerne... De kører i hvert fald ikke...
Avatar billede mewsw Nybegynder
28. april 2001 - 10:33 #17
Hvis du ikke for fået det til at virke skal på prøve at installer de spanske driver!!! på cd\'en det virkede for mig og det kør fint !!!
Avatar billede rene72 Nybegynder
07. maj 2001 - 11:01 #18
Det er ikke meningen at bruge den slags \"lege\" drivere under 2000 generelt. så undersøg om driverne er beregnet til 2000. Har selv sb128 og glem alt om de orginale soundblaster drivere!