Avatar billede fyrenanders Nybegynder
29. juni 2005 - 12:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mine objecter skifter id HJÆLP

skal have lavet en webpart (minder om webcustemcontrols) der indeholder en listbox (select) dennes i id afhænger af hvor på siden bruger har puttet webparten ind.
hvordan får jeg fat i objectet id uden fra en anden control

mvh

anders
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 12:32 #1
Øeh, hwaddd ?-)

Har du id på et element, kan du få fat i det med .getElementById:

var mitElement = document.getElementById("KarlsHat");
Avatar billede fyrenanders Nybegynder
29. juni 2005 - 13:28 #2
I know mit problem er at mit element ikke har det ide jeg gav det oprindeligt men en ide bestående af en udkendt nøgle +_mit oprindelige id

altså

        Id=<ukendtnøgle>_<oprindeligt id>
og der spørger jeg til hvordan jeg får fat i denne ukendte nøgle
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 13:30 #3
-- hvis det oprindelige id er unikt, kan vi finde det ved at traversere alle elementer af den type igennem, og i deres id lede efter den oprindelige, men hvis det bruges flere steder bliver det svært ...
Avatar billede fyrenanders Nybegynder
29. juni 2005 - 13:38 #4
desvære, selvom der rent faktisk er et strong name i <oprindeligt id> kan jeg risikere at samme "element" eksistere to gange. hvorfor den oprindelige nøgle i er unikt
Avatar billede fyrenanders Nybegynder
29. juni 2005 - 13:39 #5
ups ikke er unik
Avatar billede roenving Novice
29. juni 2005 - 13:41 #6
Hvilket jo betyder, at vi ikke kan finde det ...
Avatar billede per1291 Nybegynder
29. juni 2005 - 14:35 #7
Du kender vel den funktion, som genererer den nye nøgle. I stedet for blot at indsætte den nye nøgle automatisk, kunne du måske lave en mellemstation i form af et funktionskald + lagring af den nye nøgle i en tekststreng + indsætte nøglen.

Hilsen  Per
Avatar billede fyrenanders Nybegynder
01. juli 2005 - 14:51 #8
nej kendte ikke funktionen men har fundet den nu :-)
så lig et svar per :-)
Avatar billede per1291 Nybegynder
01. juli 2005 - 16:41 #9
Lyder godt.