Avatar billede doto Nybegynder
29. juni 2005 - 10:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedsopdaterings mapper, kan de flyttes?

Vi har en Windows 2000 Small Business server.

Når vi kører sikkerhedsopdateringer dannes der nogle mapper på C-drevet hvor styresystemet ligger. Mere præcist dannes de på C:/WINNT og får navne som $NTUninstallKB eller $NTUninstallQ efterfulgt af en række tal.

De fylder på C-drevet og mit spørgsmål går på om man kan flytte disse mapper til et andet drev hvor der er mere plads?
Avatar billede preetz Nybegynder
29. juni 2005 - 23:19 #1
Hvis du ikke har tænkt dig at afinstallere hotfixes eller security updates, så kan du godt flytte filerne.
Avatar billede doto Nybegynder
30. juni 2005 - 08:35 #2
Hej preetz,

Den netværksansvarlige er lige ude af huset - jeg vender tilbage når han kommer hjem
mvh
doto
Avatar billede doto Nybegynder
01. juli 2005 - 12:39 #3
Hej preetz,

Tak for dit svar.

mvh
doto
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. juli 2005 - 13:02 #4
Lige et lille indskudt spørgsmål til Preetz. Det vil sige, at hvis man skulle afinstallere filerne, så må de ikke blive flyttet. Kan man så ikke på en eller anden måde, bestemme hvor i filsystemet de ligger sig?
Avatar billede preetz Nybegynder
01. juli 2005 - 13:18 #5
Skaarup:

Filerne skal befinde sig i c:\windows når du afinstallerer, men sålænge de ikke bliver brugt er placeringen ligegyldig. Du kan altså fjerne filerne, og flytte dem tilbage hvis du har behov for at afinstallere.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. juli 2005 - 16:07 #6
Okay