Avatar billede mikio Nybegynder
28. juni 2005 - 23:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilpas browser vinduet til bruger

Jeg vil gerne kode mine asp sider i 783 x 398 pixels - og så skal de viste sider automatisk tilpasse sig brugerens browser vindue. Så uanset hvilken opløsning de forskellige brugeren har, bliver browser vinduet tilpasset deres skærmopløsning.

Hvilket script/asp kode skal der til??
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 01:27 #1
Det er lidt uklart for mig, hvad du vil. Vil du ændre størrelsen på vinduet hos modtageren så størrelsen altid er 783 x 398 pixels? I så fald skal du have fat i noget på klient-siden, dvs JavaScript. Du vil typisk blive hadet og flamet hvis du ændrer på størrelsen af et vindue, mens folk surfer, så denne løsning er ikke at foretrække, hverken for brugeren eller for dig.
Eller vil du lave særlig kode så man får vist forskellige sider alt efter hvilken opløsning man er i? I så fald må du finde opløsningen ved hjælp af JavaScript og så sende det til serveren i en request af en slags.
Uddyb venligst lidt.
Avatar billede mikio Nybegynder
29. juni 2005 - 07:41 #2
Det jeg ønsker er at jeg laver min hjemmeside i størrelsen 783 x 398 pixels. Men for at optimere min hjemmeside til den enkelte, uanset deres skærmopløsning,(f.eks. 1024 x 764) skal min hjemmeside vises i tilsvarende opløsning som deres opløsning.
Så hvis den besøgende har en større opløsning end 783 x 398 pixels, bliver min hjemmeside tilpasset deres opløsning.
Avatar billede macmops Nybegynder
29. juni 2005 - 13:13 #3
Det vil kræve et JavaScript der detecter platform og browserstørrelse...
Avatar billede macmops Nybegynder
29. juni 2005 - 13:17 #4
hov det var sagt! men kan vi ikke få lov at se sitet? Noget andet er at den størrelse du har valgt er den 80% af netbruger har...selvfølgelig kommer der flere med 1024. Der findes adskellige sider hvor du kan finde scriptet og kopier det over i din css eller direkte ind i det XML...Held og lykke med det
Avatar billede mikio Nybegynder
29. juni 2005 - 14:12 #5
macmops-> www.mikio.dk - Du har inddirekte givet mig svaret, idet du skriver: "80% af netbruger" jeg har kode sitet i tabler og jeg sætter bare det ydereste til 100% og derefter retter de indereste, tak. Det var godt du skrev procenttegnet.
Jeg er glad for dit svar, nu håber du bliver glad for mit.
Avatar billede mikio Nybegynder
29. juni 2005 - 14:13 #6
macmops->Hvis du lige giver et svar
Avatar billede macmops Nybegynder
29. juni 2005 - 14:21 #7
jeg bliver i hvertfald glad for dit ;o)