Avatar billede junkerjuks Nybegynder
28. juni 2005 - 22:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

XP f*cker med min Pagefile

Jeg har sat XP til at køre pagefile strictly på min 2. fysiske harddisk (drevbogstav e). Alligevel har jeg en pagefile på mit C-drev, som jeg nogle gange kan - andre gange ikke kan slette. Når det lykkes mig at slette den, så kommer den igen efter en genstart.

Nogle forslag?
Avatar billede hcma Novice
28. juni 2005 - 23:13 #1
prøv i stedet at sætte den til min+max 30 mb
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2005 - 23:13 #2
Slette?
Vil det sige at du markerer den og trykker på delete, eller går via egenskaber for denne computer - avanceret - ydeevne - indstillinger - avanceret - skift - markerer igen sidefil og klikker på definer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2005 - 23:14 #3
igen = ingen
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
29. juni 2005 - 15:41 #4
Nogle gange kan jeg slette den, andre gange ikke. Det er alm. delete vi snakker. Der sker ingenting ved at fjerne den i indstillinger - om jeg har den på eller ej, så får jeg en 1.12Gbyte pagefile i min c-rod. Det er sgu mærkeligt.

Catbody - jeg prøver dit forslag
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. juni 2005 - 21:59 #5
Manuel sletning vil ikke virke. Du skal gøre det som jeg har skrevet. Du kan først se ændringer efter en reboot :)
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
30. juni 2005 - 14:45 #6
Så så, jeg er ikke noob. Rebooter self. (-:
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
30. juni 2005 - 14:46 #7
Nu har jeg sat den til at være min 20/max 30 mb på c-drev. Den er fortsat 1.12 Gbyte. Tror ikke der er noget at gøre ):
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juni 2005 - 19:22 #8
Skriv lige proceduren på hvad du gør - præcist. Er nemlig ret sikker på du glemmer en lille, men vigtig ting!
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2005 - 20:02 #9
sorry for spam.
John >>  vedr. ranish partition manager; ved du om den kan klare ntfs og ved du hvor der evt. er en vejledning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. juni 2005 - 20:17 #10
Det kan klare NTFS ja - vejledning har jeg aldrig kunnet finde...
Avatar billede hcma Novice
30. juni 2005 - 23:18 #11
john stiger >>  ok, og tak
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
13. august 2005 - 14:05 #12
Har opgivet at forfølge sagen yderligere. Tror problemet var, at jeg havde sat Pagefile til at være på min sekundære disk. Virker nu ret tåbeligt, hvis Windows ikke kan håndtere Pagefile på andet end systemdrevet. Tak for forslagene ellers.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. august 2005 - 20:36 #13
junkerjuks>
Måske - dog glemte du at skrive præcist hvordan du gjorde :)
Avatar billede junkerjuks Nybegynder
19. august 2005 - 01:15 #14
John> via ydeevne osv. m. reboot ofcourse
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. august 2005 - 10:32 #15
Vi dropper det - den beskrivelse kan jeg ikke bruge :)