Avatar billede hemberg Forsker
28. juni 2005 - 19:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

To internet opkoblinger

Hej allesammen,

I min maskine er der både et alm 100Mb netkort og så et trådløst netkort. Der hvor jeg bruger maskinen er der hhv en switch med egen router til et internetselvskab som jeg kan benytte hvis jeg har kabel på. Og der der også trådløst accesspoint med egen router til et andet internetselvskab som jeg kan bruge hvis jeg vil køre trådløst. Spørgsmålet er nu kan jeg have begge forbindelser aktive på samme tid. Og evt. "tildele" en forbindelse til respektive programmer og spil. Som landet ligger nu, så ser det ud som om maskinen "vælger" fast forbindelse frem for trådløs hvis begge ting er tilsluttet. Er det en windows opsætning ???

Mvh PH
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juni 2005 - 20:11 #1
Jeg mener ikke at du ka' gøre nævnte trix...

Hvis Windows "opdager" to forbindelser vælges som default altid den tilsyneladende hurtigste...
Avatar billede hemberg Forsker
28. juni 2005 - 20:14 #2
Hmm... Der må der være en eller anden polsk computernørd (Undskyld udtrykket). Der har lavet et stykke software som kan den slags. Eller ???
Avatar billede xohp Nybegynder
30. juni 2005 - 08:50 #3
well det burde være muligt så længe du tildeler diverse services/programmer en specifik linie, den simpleste måde at gøre det på ville være at have en linux maskine til at matche portnumre med iptables, og vælge forbindelse med iproute udfra disse regler. Man kunne måske også gøre dette automatisk, via noget QoS og anden loadbalancing evt. i samarbejde med UPnP, men dette er ikke noget man lige laver på en enkelt weekend, da jeg ikke mindes at der findes noget til det i forvejen.

Jeg kender ikke umiddelbart til noget windows software der kan gøre det samme, men det burde være muligt at lave, så længe man ikke forventer at man kan slå linierne sammen seamlessly.
Avatar billede hemberg Forsker
24. juli 2005 - 23:38 #4
Jeg lukker her