Avatar billede nicabra Nybegynder
28. juni 2005 - 18:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ej få links til at virke

Når jeg klikker på et link i outlook, så kommer der bare et vindue frem "Find kædeoversigt", og når jeg klikker på links i windows så sker der intet. Var ingen problemer da jeg brugte firefox, men når jeg kun bruger IE. Så åbnes de ikke ligesom win xp ikke ved hvilket std. program den skal bruge...
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2005 - 19:20 #1
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. juni 2005 - 20:08 #3
Hørt <huset> / <milter> !!!
Jeg har allerede et par hængerer hos <nicabra> ...
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2005 - 20:16 #4
Ja, og nu lukker han trådene med at han fndt løsningen selv. Men det er dog bedre de lukkes :D
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2005 - 20:34 #5
Når du er færdig med dine åbne spørgsmål, så prøv at åbne linket herunder.

Det er en side med små programmer, som retter fejl i forskellige filtypers "default association". Find denne: "Restore the default associations for htm/html files" og følg vejledningen i toppen af siden:

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm

Og check også her: IE > Funktioner > Internetindstillinger > Programmer > Allernederst i vinduet: Sæt mærke i "Internet Explorer skal kontrollere...." > Anvend > OK
Avatar billede nicabra Nybegynder
28. juni 2005 - 21:31 #6
Nu virker links'ne med IE, men stadigvæk i Outlook 2003 så skriver den bare i et nyt vindue "Find kædeoversigt", hvad kan der være galt der?
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2005 - 23:14 #7
Jeg har aldrig set den før, men jeg prøver et gæt. Via samme link som ovenfor finder du: "Restores default associations for URL - Internet shortcuts".

Brug den på samme måde som som du brugte den første.
Avatar billede nicabra Nybegynder
28. juni 2005 - 23:35 #8
Det var et forsøg, men det virkede desværre ikke. Mærkeligt det virkede før da jeg kørte med Firefox men nu uden det og kun IE. Så laver den fejlen...
Avatar billede milter Ekspert
28. juni 2005 - 23:45 #9
Prøv en reparation og check af filer sådan her:

Sæt din XP-CD i og luk vinduer, som åbner automatisk. Derefter går du til:

Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:  sfc /scannow  (husk mellemrum efter sfc) > OK.

Det kan godt tage lidt tid og husk at genstarte, når den er færdig.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 10:42 #10
Avatar billede nicabra Nybegynder
29. juni 2005 - 12:13 #11
Milter hvis du lige lægger et svar, så vil jeg gerne give dig point for denne kommentar, der løste problemet.
"Og check også her: IE > Funktioner > Internetindstillinger > Programmer > Allernederst i vinduet: Sæt mærke i "Internet Explorer skal kontrollere...." > Anvend > OK"
Avatar billede milter Ekspert
29. juni 2005 - 12:24 #12
Kommer her og takker.

Og så lukker du, uddeler point, kommenterer o.s.v. i resten af dine åbne spørgsmål. Det gør det meget lettere at få hjælp fremover :-)