Avatar billede kometen79 Nybegynder
28. juni 2005 - 16:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Langsomt wireless forbindelse

Hejsa eksperter,

Hvordan kan det være at min wireless forbindelse er langsom. Hvis jeg via forbindelsen prøver at downloade en fil fra nettet henter den med 8KB tilslutter jeg derimod min LAN forbindelse kan jeg hente med 99KB.

Accesspoint:  WAP54G Linksys 54MB 2,4 Ghz (fast IP, channel 6, mixed signal)
Netværksadapter: WUSB54G Linksys (eller IBM R40 desktop)

Der står jeg er fint tilsluttet:
Signal: Excellent
Hastighed: 54MB

Vi har 4 accesspoint på netværket det er det samme problem med dem alle sammen.

Vi har installeret 1 2MBbit SDSL så det burde gå meget stærkere.

Men adligevel er internettet ekstremt langsomt.

Det kører over en windows 2003 server (kan det have noget med serveren at gøre?)det kører fint på serveren hvor der hentes med 200KB.

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 16:56 #1
Det kan være et problem med 4 accespoints (hvis de står tæt på hinanden).. 3 er max for mindre gode accespoints (ved ikke om dine er "mindre gode"), da kanalerne ellers vil ligge for tæt.. sæt kanalerne så langt fra hinanden og prøv at fjerne/slukke et af dem..
Avatar billede kometen79 Nybegynder
29. juni 2005 - 08:36 #2
Ok, det vil jeg gøre, men jeg kan ikke slukke for de andre kontores accesspoint.
Avatar billede jensen79 Nybegynder
29. juni 2005 - 08:59 #3
Hvilke kanaler kan jeg bruge?
Avatar billede rolle1 Nybegynder
29. juni 2005 - 09:14 #4
Hej der, kører du med kryptering, hvis du gør kan det godt være det der spiller dig et puds. Jeg har selv droppet at køre med kryptering da det satte hastigheden væsentligt ned, i stedet bruger jeg mac adresser til at styre hvem der må tilslutte sig netværket, hvis du kører med 128 bits kryptering så prøv at sætte den ned til 64 og se om det gør en forskel.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
29. juni 2005 - 09:17 #5
Hej Rolle1, jeg kører med 64 bits. Da vi har masnge gæste som skal have mulighed for at logge på når de er på besøg bliver vi nød til at anvende kryptering. Har du andre forslag?
Avatar billede rolle1 Nybegynder
29. juni 2005 - 09:28 #6
Jeg bliver lige nødt til at høre dig om dine accespoints kører kører som repeater eller om de bare er sat i en swich enkeltvis?
Avatar billede kometen79 Nybegynder
03. juli 2005 - 15:53 #7
De kører som switch's. Jeg har prøvet alle ovenstående ting, men intet ser ud til at virke.
Avatar billede rolle1 Nybegynder
03. juli 2005 - 19:30 #8
Hvor langt vil du tro der i mellem dine accespont's?
Avatar billede positron33 Nybegynder
04. juli 2005 - 02:19 #9
Hejsa

Har du prøvet at downloade den nyeste firmware til din Router? Hvis nej, så vil jeg stærkt anbefale dig at gøre det. Har selv en Linksys trådløs router som jeg havde store problemer med i sin tid, pga. en hardware fejl. Firmware opdateringen hjalp dog. Link:

http://www.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=206

Håber det hjælper