Avatar billede hogne Nybegynder
28. juni 2005 - 10:57 Der er 6 kommentarer

Opslag i Excel

Jeg skal lave opslag på kursen på en fondskode på en bestemt dag.
To kriterier: f.eks. DK0009236721 - 07-01-2005

Jeg har en kursdatabase, med kurser på fondskoder på daglig basis. Kurserne er sorteret i en stigende fondskode / datoorden.

Eks:
DK0009236721 - 07-01-2005 - 100,87
DK0009236721 - 08-01-2005 - 101,87

Kan jeg bruge lopslag til søgning på to kriterier?
Avatar billede wufs Nybegynder
28. juni 2005 - 11:29 #1
Så vidt jeg ved kan du ikke bruge lopslag sådan som dine data er sorteret. Vil kræve at du har alle datoerne i hver sin kolonne... kan det nemt la' sig gøre? Skal du ha' returneret kursen i et felt? ellers kan du måske alternativt bruge autofilter (data -filter - autofilter), og så vælge fondskode og dato, hvis du bare har brug for at slå dem op!!??
Avatar billede hogne Nybegynder
28. juni 2005 - 12:17 #2
Jeg skal helst ikke strukturere data anderledes.....  Kursen skal returneres til et andet ark...... Er der andre funktioner, der kan bruges, hvis Lopslag ikke kan bruges.... Kan man eventuelt lave flere lopslag i samme funktion??
Avatar billede wufs Nybegynder
28. juni 2005 - 14:27 #3
Den eneste anden mulighed jeg kan komme på du måske kan bruge er at lave en pivottabel, hvor du fravælger alle de data du ikke skal bruge. Dvs. hvis du ud af 50 fondskoder kun vil se data (kurser) for 8 af dem, vælges kun at vise de 8 samt de datoer der er interessante...

Hvis du mener det kan være en løsning, men ikke kender til pivottabeller vil jeg gerne guide... og ellers må du håbe der er en anden der kan hjælpe :)
Avatar billede kabbak Professor
28. juni 2005 - 15:11 #4
Avatar billede hogne Nybegynder
28. juni 2005 - 15:20 #5
Jeg fandt en løsning: lav en ny kolonne ved hjælp af & til kryds af kurs og dato - eks. c1=a1&b1 og lav et lopslag på den nye kolonne:

lopslag(c1;c:e;3,sand)

I princippet kan man nok mange kolonner på denne måde
Avatar billede wufs Nybegynder
28. juni 2005 - 15:34 #6
Der kan man bare se :)