Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 15:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

DVD til stue og puter

Hvilken DVD afspiller skal jeg købe til \" mit fjernsyn\" stuen, og hvilken til min computer. Ideen er naturligvis at jeg skal kunne afspille alle regionskoder begge steder, samt at de også skal kunne afspille: \"DVD-R\" hjemmebrændte.
pcn
Avatar billede biver.dk Nybegynder
07. april 2001 - 15:39 #1
Gå ind til hi-fi klubben de er de bedste inden for DVD!!!
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 15:42 #2
>>biver.dk IKKE NOK, mere info ønskes for 100
pcn
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 16:01 #3
Du kan slå dig på de billige stand-alone players, som \"Denver 21x\", der er regionsfri og kan afspille MP3, VCD og SVCD - Ellers kan lagt de fleste Sony players \"knækkes\" af forhandleren, men det kniber lidt med at afspille hjemmebrænd og MP3 CDer.

På PC siden, er det det SW du bruger, der sætter regions grænsen, så der er det lidt nemmere :)

Du kan se mere om f.eks Denver på http://www.denver.dk/
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 16:19 #4
>>jasper \"DVD-R\" er det termen ??
kan denver afspille hjemmebrændt
du får de 100 for en uddybning
pcn
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
07. april 2001 - 16:24 #5
pcn:> Har du en DVD-brænder??
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 16:25 #6
Jeg har selv en Denver 210, der kan afspille CD\'er jeg selv har brændt, det være sig en CD med X antal MP3 numre, VCD (Video CD) eller SVCD (Super Video CD) - Alle formater er kendte standard formatter og kan brændes med langt det fleste burn SW - Dog skal du være opmærksom på at det løbeværk der er i en Denver ikke er helt så stabilt som i f.eks en Sony, SuperRadio yder dog 3 års totalgarenti på en Denver.
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 16:48 #7
køber en \"denver DVD 211 kodefri med AC3 dekoder dolby og DTS\" i Bilka mandag for 2000,00 kr
OK?

Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 16:51 #8
Fortsat en extra 3 års forsikring lyder til at være løsningen.
>>idaugaard Nej ingen DVD brænder her, kun plextor 12-10-32A.
Jeg vil øverføre DAT til CD som slut resultat.
pcn
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 16:53 #9
Tjow, det er vel OK :-)

Jeg er glad for min Denver, så det bli\'r du vel også for din - Alt er jo efter smag og behag, jeg mener et jeg har fået rigtig meget for mine Kr. 1899,- som 210\'eren kostede i sin tid.

Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 16:56 #10
Nu er .DAT ikke lige et DVD player format (såvidt jeg ved), men tag et kig på http://www.eksperten.dk/spm/62887 hvor du finder alle de tips og triks der skal bruges for at konvertere til VCD eller SVCD.
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 17:00 #11
>>>>> Undskyld, glemte at sige tak for hurtigheden, novice på DVD /DAT \"i dag\".
Tilbuds avis Bilka er kilden....
Jeg har hørt /læst at visse DVD skiver ikke kan afspille på en \"kodefri\" afspiller.
Hvilken DVD er bedst til puter \"når nu proppen er af\"??
Har tænkt mig, at cable mellem begge DVD´s, der er 30 meter imellem, noget jeg skal være opmærksom på???
pcn
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 17:04 #12
God damn, forkert link - Kommer lige igen http://vcdhelper.com - sorry.

Til compen er det lidt svært, man skal have meget RAM og en hurtig CPU PIII 500+ hvis det ikke skal hakke alt for meget, jeg er ikke særlig imponeret over de drev der kommer med Compaqs comps.

Hvad mener du med at connecte de 2 DVDs?
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 17:06 #13
>>>> jasper hvilket spm62887, det er jo dette her?????? Tips er der brug for - hvor?
pcn
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 17:15 #14
>>> jasber rolig rolig. puter siden 82, -a86-!!
Slampaqs klares ved at bytte bios til \"original\".. Gjort det 2 gange.
Husk dma drift på hardware for \"hak udligning\"
h-disk og CD.. ATA 66 eller 100 hjælper selvfølgelig osse.
Her: 1gb cpu, 384 ram, 80 gb h-d, ikke ordentlig video kort endnu, ventet på \"optimal\".
Koble dem sammen med et kabel, hee - Jeg har aldrig set et DVD drev med regner da med at der er en eller anden indgang man kan fixe med
pcn

Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 19:45 #15
Jeg helt rolig :)

Har selv haft comp. siden 1984 (Commodore 64) - Så jeg har været med i \"gamet\" nogle år.

Jeg har et Compaq DVD driv i min workPC, men kunne aldrig drømme om at købe en Compaq (eller nogen anden \"hylde maskine\") privat - Min er samlet af udvalgte dele :)
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
07. april 2001 - 19:51 #16
*LOL* >>PCN, hvor har du skaffet den såkaldte \"1gb cpu\" du omtaler i dit ovenstående spm. ???
Avatar billede pcn Nybegynder
07. april 2001 - 22:57 #17
>>c.lusk, Det er det med hastighed kontra lager, Athlon 1000mhz. Kløjs i frekvenser, hastigheder og kapasiteter.
>>jasper, Godt ord igen.
Avatar billede jasber Nybegynder
07. april 2001 - 23:00 #18
;-)