Avatar billede madiedk Nybegynder
27. juni 2005 - 13:16 Der er 1 løsning

2 forbindelser, trådløst og kabel på samme computer

kan det lade sig gøre at ha en trådløs forbindelse og en kabel forbindelse på samme computer, hvor de er forbundet sil hver deres router og så for dobbelt hastighed på nettet eller udnytte det på anden vis
Avatar billede xohp Nybegynder
29. juni 2005 - 14:28 #1
kun hvis de to forbindelser opkobles på det samme netværk, og hvis routerne i den anden ende ikke checker at du bruger den rigtige IP. Dette svar betyder med 90% sikkerhed nej.

Når man bond'er forbindelser sammen får de samme IP, dvs de skal tilhøre samme fysiske net, før end at de rammer en intelligent enhed, såsom en router. Og din idé med at bruge 2 routere i din ende gør det endnu mere umuligt. Hvordan skulle din computer vide hvilken af routerne den skal sende sin pakke ud igennem. Og hvad angår svarpakkens vej tilbage, så kan to routere på internettet ikke stå for den samme IP (ikke 100% sandt da man godt kan lave redundante løsninger, men jeg tror næppe du får din ISP til at rode i krydsfelterne for at det skal lykkedes, og endnu mindre sandsynligt er det at du får 2 ISP'er til at arbejde sammen om dit internet) så pakken tilbage ville enten gå tabt, eller også ville den samme forbindelse alligevel få al data ned, dvs du ville kun downloade på den ene af dine forbindelser.

Anyway hvad du KAN gøre er at lave failover, så hvis den primære forbindelse falder ned, så overtager den næste. Og så KAN du med lidt routing/ip filter regler sende nogle slags forespørgsler igennem den ene forbindelse og andre igennem den anden osv. men ikke reelt en sammensmæltning af forbindelserne, beklager.