Avatar billede benne_ Nybegynder
27. juni 2005 - 12:09 Der er 3 kommentarer

Streaming af video på internet - kvalitet og forsinkelse

Hvis jeg stod og skulle streame noget video på internettet - i forholdsvis god kvalitet, detaljeret, og med en forholdsvis høj opdateringsrate, således at bevægelse med kameraet ville skabe en flydende overgang uden hak - og med en lav forsinkelse - er det så muligt at vise for hr. og fru. Danmark, dagen i dag, med den båndbredde avarge-joe har i dag?

Eller er det et projekt der ikke ville være realistisk at søsætte sådan som teknologien er i dag?
Avatar billede kasper.h Nybegynder
27. juni 2005 - 15:20 #1
Det kan du godt. Der er flere muligheder. En mulighed er at benytte Windows Media. Der er en rimelig høj forsinkelse, de gange jeg har prøvet har det været 5-10 sekunder. En anden mulighed er at benytte Flash og Flash Communication Server, her kan du lave nogle flash applikationer til at optage og vise video live. Hvor høj forsinkelsen er her ved jeg ikke, men jeg vil gætte på at der i hvert fald er nogle sekunder.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
28. juni 2005 - 08:56 #2
Hej, jeg har arbejdet en del med Flash Communication Server og det fungerer godt. Ved jeg også at firmaet Conviator tilbyder hosting af FCS løsninger - http://www.conviator.com/Default.aspx?tabid=15960
Avatar billede baileys Nybegynder
05. juli 2005 - 11:35 #3
Men har vi nogen ide om hvad forsinkelsen ville være på FCS - vi snakker jo en rimlig kvalitet med detaljer, og en forsinkelse på knap et par sekunder.