Avatar billede andyand Nybegynder
27. juni 2005 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

newbie preloader IMG

Hey Guys, flash newbie her: http://dev.plinio.dk/DEV/anders
som i kan se viser den kort lige en hvid firkant der hvor SWF'en kommer ind efter download. Jeg har ikke prøvet at lave preloaders eller arbejder med små movieclips osv før, men jeg kunne forestille mig at det ville være for meget med en decideret preloader til så lille en film. til gengæld vil jeg helst heller ikke have at den hvide firkant kommer frem inde swf'en er downloadet så jeg tænkte på om man kunne sætte et billede ind (swf'ens bagrundsbillede)istedet for selve nedtællingen inde i preloaderen? på den måde vil baggrunden således jo hele tiden være intakt...
Avatar billede _k Nybegynder
27. juni 2005 - 13:29 #1
Flash loader frame by frame og pr. default lagene nedefra og op (det kan du dog ændre). Derfor bør du kunne smide din baggrund ind nederst i frame 1 og derefter have resten af din film i frame 2.
Det burde gøre det hvide blink lidt hurtigere (hos mig var den hvide flade der i ca. 1 sek), men helt forsvinde kan du nok ikke få det til, når du laver Flashen så integreret i html'ens grafik.
Avatar billede andyand Nybegynder
27. juni 2005 - 15:30 #2
mange tak for svar, det du siger med at "Flash loader frame by..." er det i preloaderen mener du? og hvis ja mener du da at Baggrundsbilledet skal igge i nederste layer i frame  1 og resten af filmen skal ligge i layer 2 i frame 2?
Avatar billede _k Nybegynder
27. juni 2005 - 17:11 #3
Hvis du ikke selv laver en preloader begynder Flash bare at hente hele filmen og sætter igang med det samme den kan vise et eller andet. Laver du f.eks. en lang animationsfilm, hvor du animerer noget meget "let" (f.eks. en hoppende shape-bold) til at starte med, vil din animation derfor være fin dér. Hvis du så senere i filmen beslutter dig for at lave en "tung" animation (f.eks. 10 bitmapbilleder oven i hinanden) vil du opleve at Flash stopper indtil den har hentet alle billeder ind - derefter afspiller den fint resten af animationen.

Det du kan gøre er altså at smide dit baggrundsbillede, og kun dit baggrundsbillede, ind i frame 1. Så bliver det nemlig hentet først. Derefter kan du gøre hvad du vil.

...og tommelfingerreglen var engang at man skulle smide en preloader på film over 50 kb. Den grænse er nok efterhånden øget væsentligt - meeeeen, skal du have alle med, så er 50 kb nok stadigvæk en ok størrelse......
Avatar billede andyand Nybegynder
29. juni 2005 - 10:12 #4
jeg prøver en gang. tak for svaret..smider du et svar?
Avatar billede _k Nybegynder
29. juni 2005 - 10:26 #5
Held og lykke med det. Spørg videre hvis det ikke opfører sig som du vil ha' det.
Avatar billede andyand Nybegynder
29. juni 2005 - 10:29 #6
yes jeg vender måske tilbage
Avatar billede _k Nybegynder
29. juni 2005 - 11:05 #7
det er bare ok. Mange tak for point.