Avatar billede idiotbarn Nybegynder
27. juni 2005 - 00:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Multi upload

Så vidt jeg har forstået er det kun muligt at vælge én fil af gangen når man skal lave et upload script. Selvfølgelig på grund af sikkerhed har man ikke adgang til brugerens filer. Men hvordan er det smartest at lave det således at brugeren kan vælge flere filer på en gang? evt bare vælge en mappe på hans computer (lidt a la Gennemse...)

Kan det lade sig gøre ved at man laver en java applet, skal man lave et lille program som brugeren skal hente, som så finder fil stierne og sender dem til et script på serveren, eller er der en helt anden mulighed?
Avatar billede xohp Nybegynder
29. juni 2005 - 14:36 #1
eneste måde at gøre det på er at lave flere browse felter efter hinanden, og checke om hver enkelt har en værdi når formen kommer tilbage, men du kan have alle de felter du ønsker. Du kan måske lave lidt trix med javascript der opretter og skjuler dem dynamisk,detter er dog ikke "bare lige" at lave, men måske der findes noget derude allerede? jeg ved det ikke.
Avatar billede idiotbarn Nybegynder
01. juli 2005 - 18:54 #2
Hmm...jeg går igang med at lave et applet der kan finde navnene på filerne i mappen...Lukker