Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
26. juni 2005 - 23:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Selv med uni-encode

Selv om jeg gemmer en fil jeg importerer ind i flash, som UFT-8, så vil den stadigvæk ikke kendes ved flg. tegn:

+  %  &  <

... er der en der har fundet en løsning på dette?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juni 2005 - 15:45 #1
fil = *.txt fil (hvis man ikke havde gættet det)
Avatar billede groove11 Nybegynder
29. juni 2005 - 10:55 #2
System.useCodepage = true;

Sæt koden i første linie.
Det gør sådan at den bruger de character som ligger på computeren.
Nok ikke den bedste løsning, hvis det overhovedet er en løsning.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
29. juni 2005 - 13:36 #3
Ja, men jeg leder efter en løsning der kan bruges på mac og i udlandet
Avatar billede paal_dk Nybegynder
29. juni 2005 - 20:47 #4
Hvad med at bruge en xml fil i stedet?

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8">
<root><![CDATA[My test<&%%& data with strange chars]]></root>

Mvh,
Pål Østerud
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
04. april 2006 - 21:50 #5
Jeg fandt desværre aldrig en løsning på dette problem, så blev nødt til at erstatte disse tegn i min ASP kode.