Avatar billede tha_mbc Nybegynder
26. juni 2005 - 20:36 Der er 9 kommentarer

Ældre spil på nyere computer

Hej.

Jeg ved ikke så forfærdeligt meget om computere og derfor kunne jeg godt tænke mig lidt hjælp.
Jeg har en pc med 2400 mhz og 6o gb harddisk. Mit skærmkort er et gforce 4. Jeg har en række ældre fede spil, som fungerede til den computer jeg havde før, men ikke til den jeg har nu. (Den gamle havde jeg for flere år siden, en med 200 mhz og 4 gb harddisk). Er der noget man kan gøre for at få spillene til at virke? Det drejer sig bl.a. om Monkey Island spillene, Full Throttle, Broken Sword spillene og Age of Empires II. Desuden kan jeg heller ikke se forfilmene i Warcraft III og det spil er da ikke så gammelt, så jeg ved ikke hvad der er galt.
Hvad betyder det f.eks. når der står at man skal være sikker på at man har DirectDraw, og hvad betyder det når spillet afbrydes ved at skærmen giver en lille "klik"-lyd og minimerer spillet til proceslinjen?
Avatar billede drengenefradanmark Nybegynder
26. juni 2005 - 20:41 #1
Hvad kører du? WIN??
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2005 - 20:41 #2
at din harddisk er vokset fra 4gb til 60gb betyder intet
Avatar billede tha_mbc Nybegynder
26. juni 2005 - 20:44 #3
Jeg har windows 2000
Avatar billede drengenefradanmark Nybegynder
26. juni 2005 - 20:45 #4
Hvis du kører Windows XP, så kan du prøve guiden Programkombatilitet under Start>Programmer>Tilbehør>Programkombatilitet. Prøv at følge den, håber det kunne hjælpe dig!
Avatar billede drengenefradanmark Nybegynder
26. juni 2005 - 20:46 #5
Ok, hvid du kører Win2000, så ved jeg det desværer ikke.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2005 - 22:09 #6
jeg ved at Age of empires 2 burde virke..

da jeg selv har d på min.. jeg spillet det godt nok ALDRIG.. men det virker, og jeg har en

3.0 ghz, 80 gb.. og 512 ram...

jeg tror du mangler at installere grafikdrivere...
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2005 - 22:19 #7
Når den nye PC har flere ram og større HD, behøver I ikke bekymre jer om det - om jeres HD er på 5 GB eller 100000000000 GB betyder intet, bare der er plads til spillet. Det samme med RAM. Bare et tip :o)

Rigtigt gamle spil kan sikkert kun køre i DOS mode eller med meget lav opløsning, men det er vel næppe tilfældet her.
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2005 - 22:20 #8
Men kunne forestille mig det måske havde noget med skærmopløsningen at gøre - men er langt langt fra sikekr - du kan jo prøve at sætte den ned.
Avatar billede gratis Nybegynder
26. juni 2005 - 23:11 #9
hvis du vil prøve det "drengenefradanmark" forslår så kig her, http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;279792