Avatar billede samuelsen Nybegynder
26. juni 2005 - 14:52 Der er 5 kommentarer

upload af .Net appl til webhote?

Hej eksperter!

Jeg er netop færdig med et mindre asp.net projekt, en butik, som gerne skulle placeres i en mappe på min websted. Webstedet understøtter .Net pg FP-server ext., men hvordan uploader jeg projektet? Når jeg bare kopierer min lokale projektmappe til webhotellet via ftp, får jeg bl.a. en rettighedsfejl, er der en "udgiv web" funktion, som man kender fra FP eller hva?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juni 2005 - 15:44 #1
Du skal nok bare løse den rettighedsfejl...

Beskriv det lige lidt nærmere..

Og ja, det burde virke ved blot at kopiere det op via FTP, mappen skal selvfølgelig været oprettet i IIS på serveren... men det er den højst sandsynligt også... benytter du database ? og ligger den i en mappe hvor brugerne har skrive/læse rettigheder.. ?

Mvh
Avatar billede samuelsen Nybegynder
26. juni 2005 - 16:24 #2
hej jokke! nu har jeg kopieret mappen til webhotellet, nu vil selve præsentationen af filerne godt vises, men logikken, altså det programmerede bliver ikke udført...ved du hvorfor?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
26. juni 2005 - 16:42 #3
hej igen! så virker asp.net igen på mit webhotel. Aner ikke hvad som gik galt.
jeg får flg. fejl:
Server Errir in '/' application.
Line 46: <authentication mode="Windows" />

Siger det dig noget?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. juni 2005 - 16:49 #4
Ja det ændre du bare i web.config.. hvis ikke du bruger den til noget skriver du bare "None"

    <!--  AUTHENTICATION
          This section sets the authentication policies of the application. Possible modes are "Windows", "Forms",
          "Passport" and "None"
    -->
    <authentication mode="Windows" />
Avatar billede samuelsen Nybegynder
26. juni 2005 - 16:53 #5
den brokker sig stadig over det samme, nu naturligvis bare    <authentication mode="None" />