Avatar billede tylzen Nybegynder
26. juni 2005 - 14:35 Der er 8 kommentarer

Mailopsætning?

Min søster har engang i tidernes morgen oprettet en ADSL linie hos orange, som nu er overtaget af telia - Hun har fornyligt oprettet et domæne, og vil naturligvis gerne oprette sin mail igennem det domæne, men kan ikke finde ud af hvad oranges smpt er... er der nogen der ved hvad deres smpt-server hedder (til udgående mail)?

Håber nogen ved det, så man slipper for at bruge timer i kø hos kundeservice!
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 14:40 #1
Vist nok mail1.telia.com, men jeg tjekker lige
Avatar billede tylzen Nybegynder
26. juni 2005 - 14:42 #2
Når jeg bruger smpt.telia.dk får jeg beskeden

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was 'minemail@hotmail.com'. Subject 'test', Account: 'xxxx.dk', Server: 'smtp.telia.dk', Protocol: SMTP, Server Response: '554 <minemail@hotmail.com>: Relay access denied', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 554, Error Number: 0x800CCC79

Uanset hvilken adresse jeg prøver at sende en mail til!?

Det samme gørsig gældende ved mail1.telia.com
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 14:43 #3
Det var så ikke helt korrekt. Her er det rigtige svar:
http://www.startsiden.telia.dk/nyttige.htm
http://www.startsiden.telia.dk/outex_5.htm
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 14:45 #4
Fejlbeskeden siger jo at email'en ikke kan modtages af minemail@hotmail.com, hvilket betyder at enten eksisterer minemail@hotmail.com ikke eller også er dens indbakken fyldt.
Avatar billede tylzen Nybegynder
26. juni 2005 - 14:46 #5
Den adresse jeg prøver på at skrive til er min egen, den er ikke fyldt, og den virker når alle andre sender til mig - uanset hvilken email jeg skriver til får jeg samme svar.
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 14:50 #6
Først telia (og orange) er noget lort. Dernæst, står der her http://www.startsiden.telia.dk/faq.htm#generelt, at der er lukket for "Mailserver-trafik er lukket (port 25/tcp)", hvilket er det du prøver på.
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 14:51 #7
Det er så godt nok kun mod dig. Ikke det der forhindrer dig i at sende emails. Glem sidste indlæg.
Avatar billede levich Nybegynder
26. juni 2005 - 16:12 #8
Er det fordi du forsøger at sende en stor email, som der ikke er plads til i indbakken i din hotmail.