Avatar billede freia Nybegynder
26. juni 2005 - 00:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Parkeringsbøde i Tyskland

jeg har fået en parkeringsbøde i Flensburg, på bødeforlægget stod der at det var gågade,
men der hvor jeg holdt var der brostensbelægning og intet skilt om parkering forbudt overhovedet.
spørgsmålet er om jeg skal betale bøden,det var ikke politiet, der udstedte den, men overborgmesterens bødekontor?
og har de ret til at bede politiet i Danmark oplyse adresse på bilen??
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. juni 2005 - 01:11 #1
Hmmm... kan du tysk-nej. Ved du hvad der ståede - nej. Jeg vil tage det med ro og se om de følger op på det.

Fik selv en P-bøde engang (2001), dog et stykke længere sydpå i Tyskland og der blev aldrig sendt noget til DK.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
26. juni 2005 - 01:16 #2
Men fejlen er så at de aldrig glemmer dig, hvis du på anden vis bliver inddraget i noget i Tyskland så klapper fælden. Men det fordrer jo at de har de fornødne oplysninger på dig/bilen.

Jeg har selv en bøde hængende dernede, det var noget med at køre for mange timer i lastbil i 1988, bøden lød på 998 DM, jeg tror bestemt ikke at de har glemt den.
Avatar billede freia Nybegynder
26. juni 2005 - 01:17 #3
de må være vant til danske bilister i flensburg, fordi der var to sider på bødesedlen, den ene med dansk tekst, og den anden med tysk, så jeg kan ikke undskylde mig med at jeg ikke forstod hvad der stod.
Avatar billede helle100 Nybegynder
26. juni 2005 - 01:37 #4
De må gerne få din adresse oplyst, noget andet er om de gider... det er nemlig sådan, at de skal sætte en advokat på sagen, hvis de vil have pengene, og da en parkeringsbøde i Tyskland som regel kun er på 10 Euro (75 kr), kan det næsten ikke betale sig. Men jo, det kan ske du får en regning inden for de næste 3 måneder, hvis du ikke betaler frivilligt og så kan de lægge et gebyr på op til 23 Euro oveni.
Avatar billede screem_brille Novice
26. juni 2005 - 01:46 #5
k. dvs hvis man ikke kan sproget så må man gøre som man vil ? (man kan ikek bruge det at man ikek kan sproget som en undskyldning)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
26. juni 2005 - 04:58 #6
bor selv tæt ved Tyskland, og har hørt:
Får du en bøde i Flensborg, så ka du bare smide bøden væk, den tyske stat kan ikke gøre noget for at få pengene.

Men du kan prøve og lade være med at betale, så får du nok et brev at du ikke har betalt bøden.
Hvis du heldig, så slipper du  - Ellers kan du altid sige: "jeg har ikke set nogen bøde"
Avatar billede martin_moth Mester
26. juni 2005 - 14:27 #7
Jeg kan oplyse at jeg har en ubetalt fartbøde fra British Columbia, Canada. Stik den!

;o)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
26. juni 2005 - 18:15 #8
tak for point :)

Tror lige jeg tager over grænsen og smider et stykke papir, og får en bøde for det :D - så får vi at se om du kan stikke det, martin_moth :D :D