Avatar billede chaoz Nybegynder
25. juni 2005 - 17:02 Der er 1 kommentar

Gps måske PDA?

Jeg står for at skulle købe en gps modtager. men jeg aner intet om hvad der er godt og skidt ved de forskellige mærker. jeg ser tit nogle tilbud i reklamerne, men ved ikke om det er godt nok. jeg vil gerne vide om man skal vælge en GPS. eller en PDA med indbygget GPS. hvad mærker er attraktive, hvem har den bedste visuale måde at vise kortet på. vigtigt er det at den skal kunnne tages med på en cykkeltur i byen. glæder mig til at høre nogle kloge ord :)
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juni 2005 - 10:25 #1
Fordelen ved at have PDA med indbygget GPS er at du slipper for ledninger/strøm til flere enheder.
Især hvis dine cykelture er mere end "ned i byen og retur" (tænker på her cykelferier).
En ekstern antenne skal jo på et eller andet tidspunkt have strøm.

Har selv en BT antenne nu, mod før en indbygget - og fordelen ved min nye er at den er kraftigere (kontra skov osv) end den gamle - den indbyggede har så fordelen at den 1) kun løber tør når PDAen gør det, 2) altid er med og 3) ikke skal "connecte.

Hvad skal den kunne ud over at navigere? ingenting?
For får du krav som BT, Wifi mm så indskrænker udvalget sig hurtigere.

Selv startede jeg med Mio168 - lille lækker sag, men skiftede MioMap (fåes både uden navigation idag + diverse af de "kendte") ud med Navigon, som jeg er tilfreds med.
Har du mulighed for at låne/se systemerne får du nok lettest en ide om hvad der er dig.

Årsagen til Navigon frem for TomTom var hos mig muligheden for andet end "Bil" - da vi ofte går ture.

HP har ry for god support, men hvis maskinerne lever op til ens krav synes jeg at det må være tæt på "hips som haps".