Avatar billede kongfjong Nybegynder
25. juni 2005 - 16:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optælling af antal downloads

Hey;

Jeg vil gerne have lavet noget script af en art, der tæller hvor mange gange en enkelt fil er blev downloadet.

Mine links på min side, til de filer brugerne kan downloade, er direkte stier, så jeg spekulerer lidt på, hvordan det kan lade sig gøre.

Er der nogen der har erfaring med dette?

Overvejede self, at lave et ekstra felt i tabellen over diverse downloads, men kan ikke finde nogen funktion der automatisk tælelr et felt en op, så jeg kan undgå to database-kald ekstra.
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
25. juni 2005 - 16:52 #1
Hvad med bare at lave et script der redirecter til den ønskede fil, men samtidig tæller hvor mange gange den er downloadet? i stedet for at linke til filenderskaldownloades.zip så linker du bare til fx download.asp?file=filenderskaldownloades.zip
Avatar billede kongfjong Nybegynder
25. juni 2005 - 17:02 #2
Altså en fil, som fx. hedder download.php med et getvariabel der fx kunne være id på den fil der skal downloades, og der laver jeg så en header("Location: stiTilFil"); og samtidigt tæller op?
Avatar billede kongfjong Nybegynder
25. juni 2005 - 18:29 #3
Tak for svaret, lig et svar så giver jeg point:)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
21. november 2005 - 22:15 #4
Lukket