Avatar billede broholm79 Nybegynder
25. juni 2005 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

17" fladskærms TV til køkken og camping

Hej med jer
Mine forældre er interesseret i at købe et fladskærmsTV på 17". De skal hovedsageligt se lidt fjernsyn på den, og bruge den til opskrifter osv. Vi har lagt et langt VGA kabel på loftet fra computeren på kontoret så alt det er iorden. Vi har været lidt rundt i forskellige forretninger(FONA, BILKA), og jeg må sige jeg ikke er særlig imponeret over kvaliteten af skærmbilleder af det jeg har set. Jeg ville derfor gå lidt mere systematisk til værks for at finde et godt TV til deres behov. MEN, jeg har intet kunne finde om dette emne. Ingen guides, ingen tests som har kunne give mig et ordentligt indblik i denne jungle. DERFOR ER MIT SPØRGSMÅL:
Er der nogen, der har erfaring eller viden om et godt fladskærms TV, der ikke kræver det store, men trodsalt kan vise et ordenligt klart billede til en fornuftig pris..ca. 3-4000 kr.? Her prioriterer vi TV-funktionen højere end PC-funktionen. Der må meget gerne vedlægges links til evt. købssteder...

Hvis det slet ikke er muligt at få noget til ovennævnte pris, må der gerne gives alternativer efter jeres bedste overbevisning.

      og god sommer til alle...
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 15:12 #1
Hej..

Jeg kan helt klart anbefale LG fjernsyn. et eksempel
http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=2&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=RZ-20LA90&model=NOTHING

Og jeg ved at www.pkc.dk kan levere største delen af alle LG's fjernsyn.

Der er nogen der siger at man skal vente med at købe fladskærm før at teknologien er kommet lidt længere. Men jeg synes nu fladskærm er meget godt. De bliver bedere og bedere.
Avatar billede broholm79 Nybegynder
25. juni 2005 - 17:09 #2
Hej Pallotto

Tak for buddet..jeg har kigget på hifi-priser og følgende kom op

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=120545

Jeg har fundet nogle reviews og de ser lovende ud syntes jeg.. MEN er det ved at være gammelt, siden at den egentlig ikke koster mere?? Hvis du lige har en hurtig kommentar, vil jeg gerne høre den inden jeg køber den (og du får point :-))..

Kan du forresten se om der er alm. vga indgang i den?? Jeg syntes ikke rigtig der står noget andet end DVI indgang?? Hmmm
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 21:15 #3
Hej igen.

Jeg kan se på det fjernsyn du kom med fra hifipriser.dk at der er DVI indgang som du også selv siger. Der er ikk andre indgange som kan bruges fra computeren. Men jeg ved at man kan få en omformler fra DVI til alm. vga (har selv et :))

En af tingne der får mig til at sige det er et godt fjernsyn er at jeg engang har fået af vide at man skal kigge efter billedkontrastforhold som de kalder det inde på hifipriser, højst mulige tal før : og med det du har fundet står der 600:1 det er godt, har ikk set mange med over 500.

Jeg er mest intreseret i karma :) men self også pointne