Avatar billede silickon Nybegynder
25. juni 2005 - 00:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

GTA San Andreas - sort skærm

Hej.

Jeg har lige købt GTA San Andreas til PC, og installeret det.
Når jeg trykker på ikonet ude på skrivebordet og vil spille det går skærmen bare i sort, og jeg kan ikke gå tilbage til Windows, så jeg er nødt til at slukke computeren.

Er der nogen der ved hvad problemet kan være?
Mit graffikkort er AOpen Geforce 4 MX440 64 MB. RAm, og bag på kassen står der at man bare skal have Geforce 3 eller bedre, med 64 MB. RAM, så mit burde da virke.

Jeg har DirectX som man skal have, og jeg har prøvet at højreklikke på GTA ikoner, vælge Kompatibilitet og så sætte kryds i "Kør med 640 x 480 skærmopløsning" - men det virker heller ikke.
Avatar billede strych9 Praktikant
25. juni 2005 - 00:53 #1
De der MX440 kort har så vidt jeg ved dårligere performance end feks GeForce3 Ti4200 kortene.
Så du kan sagtens være ude i at dit kort ikke er godt nok hvis det er en af skrabemodellerne i GF4 linjen.
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2005 - 09:04 #2
1GHz Intel Pentium III or AMD Athlon Processor
256MB of RAM
8x DVD-ROM Drive
3.6 GB of free Hard Disk space for a minimal install
64MB Video Card with DirectX 9 compatible drivers ("GeForce3" or better)
DirectX 9 compatible Stereo Sound Card
Keyboard & Mouse

Recommended System Requirements

Intel Pentium 4 or AMD Athlon XP processor (or better)
384(+) MB of RAM
16x DVD-ROM drive
4.7 GB of free Hard Disk space for a full install
128(+) MB Video Card with DirectX 9 compatible drivers ("GeForce4" or better)
DirectX 9 compatible Surround Sound Card
Game pad with twin axis analog controls (USB or Joystick Port)
Keyboard & Mouse

Prøv at af installere spillet og gen-installer det.
Avatar billede malle_mj Nybegynder
25. juni 2005 - 09:51 #3
Avatar billede vexer Nybegynder
25. juni 2005 - 15:30 #4
Jeg vil uden videre også mene at et 64mb kort vil have svært ved at trække spillet. Det lyder lidt vildt, har ikke lige checket kortet, men jeg vil gætte på at et nyt grafikkort vil gøre en del ved tingene.
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2005 - 19:40 #5
der er nogle hollændere der (vistnok) har samme problem, der tales om drivere:
http://www.tweakers.net/meuktracker/9813/?Relate=Full&History=
Avatar billede silickon Nybegynder
25. juni 2005 - 21:00 #6
Mobius6> Så er dte bare om hvilket af disse 2 grafikkort jeg har:
- AOpen GeForce 4 MX440 64MB, AGP 8X
- AOpen GeForce 4 MX440SE 64MB

Når jeg højreklikker på skrivebordet, vælger egenskaber -> indstillinger -> avanceret og trykker på fanden kort, så står der dette:
http://www.the-reds.dk/screenshot.jpg
Avatar billede mobius6 Juniormester
25. juni 2005 - 21:56 #7
prøv med:http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
se om de ikke kan fortælle dig hvilket kort det er
Avatar billede silickon Nybegynder
25. juni 2005 - 22:05 #8
mobius6>
Nu har jeg hentet den pakke der er øverst på den side du skrev ( http://www.tweakers.net/meuktracker/9813/?Relate=Full&History= ) Det er åbenbart ligemeget hvilket kort jeg har, så længe det er et af de 2 jeg skrev før.

Men der er en ReadMe fil som jeg ikke helt fatter.. synes ikke det der står er det der kommer frem på min skærm.

ReadMe filen er denne:

Installation instructions
1.  These drivers must be installed by a user with Windows 2000/XP Administrator
    privileges.  Please consult your system administrator or Microsoft
    Windows 2000/XP User's Manual for more information on Administrator
    privileges.

2.  Start Microsoft Windows 2000/XP.

3.  From the Start menu, select Settings.

4.  Select Control Panel.

5.  Select System.

6.  Select Device Manager.

7.  Under Display adapters, select the name of the NVIDIA adapter you have
    installed.  If you do not see a Display adapters option, or if your NVIDIA
    adapter is not listed, under Other Devices, select Video Controller (VGA
    Compatible).

8.  Select the Driver tab.

9.  Select Update Driver.

10.  Select Next.

11.  Select Next.

12.  Verify that "Specify a location" has a check mark next to it.  If it does
    not, click in the box next to "Specify a location" to place a check mark
    in the box.  Select Next.

13.  Enter the path to the NVIDIA drivers in the "Copy manufacturer's files
    from:" dialog.  Select OK.

14.  If you get a dialog box that states "A suitable driver for this device
    is already installed.", click in the box next to "Install one of the
    other drivers" to place a check mark in the box, then select Next.

    Otherwise, select Next, then proceed to step 16.

15.  Select the following driver from the list.  NVIDIA RIVA TNT is used an
    example; make sure to select your NVIDIA adapter from the list.

    Description            Provider        Manufacturer    Location
    -----------            --------        ------------    --------
    NVIDIA RIVA TNT        NVIDIA          NVIDIA          a:\nv4_disp.inf

    Select Next.

16.  Select Finish.

17.  Select Close.

18.  Windows 2000/XP will ask if you wish to restart the computer.  Select Yes.

================================================================================
Copyright (c) NVIDIA Corporation.                          All rights reserved.
================================================================================
Avatar billede vexer Nybegynder
26. juni 2005 - 18:00 #9
Hvad er det helt præcis der ikke passer med din skærm? Lige at se til virker filen til at være som den skal. Du skal self tage højde for sprog hvis du har dansk XP, så hedder tingene naturligvis noget andet.
Avatar billede silickon Nybegynder
26. juni 2005 - 18:11 #10
Jeg har dansk XP..
Efter punkt nr. 7 kommer 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 slet ikke.
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2005 - 18:13 #11
I enhedshåndtering skal du dobbeltklikke på enheden, og så kommer omtalte vindue frem med et faneblad der hedder driver.
Avatar billede silickon Nybegynder
26. juni 2005 - 18:35 #12
Ja og så skal man vælge om den må oprette forbindelse til Windows Update.
Derefter skal man vælge om man vil opdatere automatisk, eller vælge fra en bestemt placering.
Hvis man vælger fra en bestemt placering, og skriver adressen til dne mappe man downloadede, så siger dne at der ikke er nogle opdateringer i den mappe.
Avatar billede vexer Nybegynder
26. juni 2005 - 22:59 #13
har du fået driveren tilsendt i en .zip fil? I så fald mener jeg at man skal "pakke filerne ud", du kan altså ikke bare henvise til .zip eller .rar filen.

Men ellers burde du også kunne finde en .exe instalations fil, så driveren bliver instaleret af sig selv. hvis det ikke hjælper at udpakke filen så prøver jeg lige at finde en driver til dig.
Avatar billede silickon Nybegynder
26. juni 2005 - 23:56 #14
vexer> Ja, jeg har hentet filen fra denne side
http://www.tweakers.net/meuktracker/9813/?Relate=Full&History= og dte er en zip fil.
Jeg har pakket dem ud, og i mappen er der en SETUP fil, og hvis jeg prøver at installere den, siger den at den ikke kan installeres.
I den mappe er der også en ReadMe fil, hvor der står alt det der man skal gøre som jeg skrev længere oppe, og jeg går ud fra at man skal gøre det, før det kan installeres!
Avatar billede vexer Nybegynder
27. juni 2005 - 18:36 #15
Skriver den hvorfor den ikke kan instaleres?

Og nej, du skal ikke igennem den proces før du kan instalere, normalt skulle du bare kunne instalere driveren via setup filen.

Jeg ved ikke om det kan give problemer at du har hentet driveren fra en tysk side... Der findes jo nogen gange specifikke drivere til specifikke lande... Prøver lige at finde et link til dig.
Avatar billede vexer Nybegynder
27. juni 2005 - 18:41 #16
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_77.72.html

Her prøv den og så vælg den internationale download, det skulle virke. GL
Avatar billede silickon Nybegynder
27. juni 2005 - 18:54 #17
Den side jeg henter driveren fra er denne
http://www.3dchipset.com/drivers/nvidia/beta/nt5/7750.php

Så selve driveren bliver vidst ikke hentet far en tysk side.. de linker bare til den inde fra den der tweakers.net

Når jeg prøver at installere kommer denne fejlmeddelelse:
http://temp.the-reds.dk/nvidia.jpg
Avatar billede silickon Nybegynder
27. juni 2005 - 18:55 #18
Okay vexer... der står det er Version: 77.72
Min nuværende version er 71.89.. skal jeg afinstallere den, eller kan jeg godt bare instalere 77.72 oven i?
Avatar billede silickon Nybegynder
27. juni 2005 - 20:13 #19
Mange tak for hjælpen vexer...
Det link til NVIDIA virkede, og nu ka jeg spille det :)
Vil du lægge et svar??
Avatar billede vexer Nybegynder
28. juni 2005 - 01:10 #20
Var da så lidt :) godt det virkede
Avatar billede silickon Nybegynder
28. juni 2005 - 18:56 #21
Skal godt nok spille det i laveste opløsning, og så med medium quality, så kører det bare :)