Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
24. juni 2005 - 19:00 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Manuel elektrisk strømstik?

... ja det var en kringlet titel :).

Findes der et apparat der kan gøre dette: http://img237.echo.cx/my.php?image=hmm8eu.jpg ?

Således man i teorien kan plokke den til en almindelig lampe og stå og lave strøm manuelt?

Rgs
FcF
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
24. juni 2005 - 19:01 #1
Eller findes der et bedre forum hvor kan kan/bør spørge?
Avatar billede scb Praktikant
24. juni 2005 - 19:46 #2
Ja, det kan da lade sig gøre, men hvis lampen f.eks er på 60 watt, skal du yde ca. 0,1 HK og så er det nok begrænset hvor længe man gider / kan dreje håndtaget.

Som tommelfinger regel får man 600 watt pr. HK.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
24. juni 2005 - 19:48 #3
Og skal du bruge det til noget med transformator / netadapter skal omdrejningstallet holdes konstant, ellers variere frekvensen hvilket kan brænde udstyret af.
-SCB
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
24. juni 2005 - 20:06 #4
Ah! Hvor bør man henvende sig? Link?
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
24. juni 2005 - 20:12 #5
Man kunne engang købe en håndlampe der skulle sættes i sving via et klemhåndtag og så klemme ind på dette håndtag for at få lys i lygten, det skulle man altså blive ved med.
Håber ikke at man får krampe i det kritiske øjeblik.
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 00:15 #6
nordicwolf -> Er det ikk også noget med at man kan få sådan en lille en så man kan ladde sin mobil op :/
Den larmer af helvede til når man drejer på det håndtag. Og det vil jo tage så lang tid at ladde den op så man ikk gider mere efter kort tid :/
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
25. juni 2005 - 01:05 #7
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
25. juni 2005 - 01:05 #8
Nogen som ved sådan mere konkret hvor jeg kan henvende mig?
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
04. juli 2005 - 10:59 #9
Jeg ønsker at lukke dette spørgsmål. Gider i alle 3 smide et svar, så fordeler jeg lidt rundt på det.
Avatar billede pallotto Nybegynder
05. juli 2005 - 17:18 #10
Jamen self vil vi da det :)
Avatar billede scb Praktikant
07. juli 2005 - 11:42 #11
OK
-SCB