Avatar billede twinb Novice
24. juni 2005 - 17:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 comp koblet sammen?

Hej,

Jeg har tilsluttet min stationære comp med min bærbare med et TP kabel, men begge computere skriver at et netværkskabel ikke er tilsluttet. Jeg har IPX protokol på dem begge og har givet dem samme arbejdsgruppenavn, men det virker ikke. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede unnamet Nybegynder
24. juni 2005 - 17:36 #1
prøv først et andet TP kabel og se hvad der sker!
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juni 2005 - 17:38 #2
Benytter du et krydset kabel?
Avatar billede twinb Novice
24. juni 2005 - 17:40 #3
jeg har ikke et andet TP kabel, har lige købt et idag.

Ja jeg benytter krydset kabel, tror jeg nok, er twisted pair ikke lig med krydset kabel?
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juni 2005 - 17:44 #4
nej, twisted pair referer til måden lederne ligger snoet i kablet på. Både krydsede og lige kabler er twisted pair.

Hvis du holder enderne op mod hinanden, kan du se om det er et lige kabel, hvis lederne ligger i samme rækkefølge
Avatar billede twinb Novice
24. juni 2005 - 17:45 #5
Jep det er samme rækkefølge. Dvs. jeg har lavet et fejlkøb som jeg forstår dig?
Avatar billede unnamet Nybegynder
24. juni 2005 - 17:46 #6
ja
Avatar billede ksoren Nybegynder
24. juni 2005 - 17:47 #7
ja. samme rækkefølge = lige kabel. Og det kan ikke benyttes til direkte sammenkobling af to computere
Avatar billede twinb Novice
24. juni 2005 - 17:47 #8
ok tak for svaret
Avatar billede twinb Novice
24. juni 2005 - 17:48 #9
ksoren hvis du lige skriver igen accepterer jeg dit svar
Avatar billede unnamet Nybegynder
24. juni 2005 - 17:49 #10
hvis du skal bruge det lige kabel skal du have en hub eller swich imellem pcerne!
Avatar billede twinb Novice
03. oktober 2013 - 10:33 #11
Lukker spørgsmålet