Avatar billede karser Nybegynder
24. juni 2005 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Terminal Server og EI Enhanced Security

Hej!

Jeg har et problem, hvor jeg har en nyinstalleret Windows Server 2003 som Terminal Server.

Mit problem er, at jeg har været inde og fjerne "Enhanced Security" (Fjernet med Administrator kontoen) for både Admin. og Alm. brugere i Add Remove Programs.

Det virker også fint når jeg logger på serveren med min Admin. konto, men hvis en bruger logger på, er Enhanced Sec. stadig enabled!?!?!?

Er der andre end mig, der har oplevet dette og evt. kender løsningen!?

Har søgt på diverse sider på nettet, inkl. MS. Men intet held der!

På forhånd tak!

/Karser
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 15:45 #1
hvor har du fjernet det ? under tilføj fjern programmer eller via en GPO ?
Avatar billede karser Nybegynder
25. juni 2005 - 10:30 #2
Tilføj fjern prog. Ikke via GPO. Det burde jo ikke være nødvendigt, når selve featuren er fjernet på serveren!? Eller hvad?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2005 - 12:58 #3
der er korrekt nok ;) du er sikker på det ikke kun er det samme billede den vise ? (mener det er en default side den går ind på, og man bare gemmer en anden side som default, og så er den færdig med de julelege)
Avatar billede karser Nybegynder
25. juni 2005 - 18:18 #4
Hmm... Den har jeg ikke overvejet!? Det vil jeg lige se på, på mandag!

Du hører lige nærmere! ;o)
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2005 - 19:34 #5
det er bare iorden, er ret sikker på det bare er det ;) (mener dog den spørg om den fortsat skal blocke siderne, vælg nej til det)
Avatar billede karser Nybegynder
30. juni 2005 - 16:03 #6
nå... Hej igen!

Vil bare sige at, at det ikke var det der var årsagen. Jeg har nu forsøgt at ændre startsiden, men der kommer stadig en lille diaglog boks frem og siger følgende:

Microsoft Internet Explorer Enhanced Security Configuration is currently enabled on your server" ..bla bla bla!?

Fatter det ikke!?

Gode idéer og input modtages med kyshånd!
Avatar billede karser Nybegynder
05. juli 2005 - 13:47 #7
Så fandt jeg selv svaret og I får det lige, så I måske kan få gacn af det på et tidspunkt.

En reg. nøgle var blevet "efterladt" i reg. databasen... Den er ikke synderligt indlysende, men efter at have slettet den, er problemet forsvundet...

Slet følgende Reg. entry:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\AdvancedOptions\BROWSE\TRUST_ALERT_DIALOG]

Så forsvinder den irriterende dialog boks med "Enhanced Security Alert"...