Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 10:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

group policy som gør at pc'er slukker efter fx. 15 min inactivite

Jeg søger en policy som gør at pc'er, som ikke er logget på domænet, skal slukke ned hvis de ikke bliver brugt i fx 15 minuter.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 10:46 #1
kan du ikke, da GPo`s kun gælder /virker på maskiner på maskiner som er meldt ind i domænet.
Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 11:04 #2
Det er mig som skriver forkert.
Det er pc'er som er meldt på domænet, men der er ikke logget en bruger på.

Det skal egentlig også gælde for brugere som har været inaktiv i en time :)
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2005 - 11:08 #3
Dvs. at en maskine meldt ind i domænet som ikke er logget på inden for 15 min. skal lukke ned samt at hvis en bruger er logget på, men har været inaktiv 1 time så skal maskinen slukkes ?

Hvad hvis brugerern har dokumenter åbne som ikke er gemt ?

Jeg mener ikke du kan det med gpo.
Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 11:18 #4
@leif, præcis :)

hvad der end er åbnet vil blive lukket ned, gemt eller ikke gemt. Det er brugerens ansvar ikke at efterlade en pc (som iøvrigt ikke kan lock's).
Grunden til denne løsning er at spare strøm.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 11:26 #5
kig på shutdown kommandoen, med den og muligvis sammen med en GPO vil du kunen gøre det (men kan ikek lige sige hvordan, da min domænne kontroller er lidt syg :/ )
Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 12:12 #6
Problemet med 'shutdown' er at den ikke lukker ned, men kun logger af

----
If you would like it to actually Logoff after they leave you can create a secduled task so that after the computer has been idle for sixty minutes (or how ever long you decide) it will log them off.

How to do this:

First create a new shortcut to "shutdown.exe -l", put it somewere safe where you will not delete it like "C:\Windows\System 32".

Then go to Control Panel | Sceduled tasks | Add Sceduled Task, click Next. Browse to your logoff shortcut, click Next. Select Daily, click Next. click Next. Enter your users password, click Next. Check Open Advanced Properties, click Finish.

Go to the Scedule tab and under Scedule Task select "When Idle" select the number of minuets and click OK.
-----
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 12:15 #7
nope, se på -m switchen, den kan bestemt bruges til at lukke en computer ned (ellers ville kommandoen heller ikek shutdown...)
Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 12:28 #8
ahh yes, fx.  shutdown -s -t 60 -c "shutting down due blablabla"

Jeg har lige testet og scedule'en virker ikke med "When Idle" select the number of minuets". Man kan sagtens aktivere den og skulle pc'en eller sætte den til et givent tidspunkt, men hvis jeg vælger "only start the task...." under 'idle Time' så slukker den ikke efter 1 min idle..
http://itu.dk/people/geu/shutdown.jpg
Avatar billede canon Nybegynder
24. juni 2005 - 12:29 #9
skulle = slukke ;)
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:42 #10
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede canon Nybegynder
12. september 2006 - 22:06 #11
sorry mate, har totalt glemt dette spg, men her er point ;)
Avatar billede canon Nybegynder
12. september 2006 - 22:08 #12
damnit, det er 1 år gammelt spg ;}