Avatar billede strafenmacher Nybegynder
23. juni 2005 - 15:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan JavaScript anvendes sammen med C#

Jeg har et problem med at linke til ny side i ASP.NET/C# !!!

Forklaring:
Jeg har en webside der består af et Frameset med tre frames (der indgår derfor tre aspx-dokumenter i dette Frameset).
I den ene Frame/aspx-dokument er der en funktionalitet, der indsætter nye data i en SQL-database og skal derefter linke til en ny side.
Hvis jeg anvender Response.Redirect("EnEllerAndenSide.aspx"); -vil den valgte side blive vist i den Frame hvor link-funktionen er tilknyttet - og ikke som en helt ny side. Jeg kan ikke finde en måde at løse problemet på i .NET regi, da jeg skal anvende en server-kontrol og ikke en html-kontrol, og vil nu høre, om der skulle være en løsning ved anvendelse af JavaScript.

Håber nogen kan hjælpe mig !!!
Avatar billede roenving Novice
23. juni 2005 - 15:24 #1
Ja, du kan jo bare sende en miniscript til din frame:

<script type='text/javascript'>top.location.href='denNySide.aspx';</script>
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 15:27 #2
Du kan godt lade en .aspx side indeholde noget JavaScript som køres client side.

Rent teknisk kan du også lade din server side C# code behind kode kalde
noget JScript.NET kode, men det er nok ikke det du spørger om.
Avatar billede strafenmacher Nybegynder
23. juni 2005 - 16:11 #3
Jo Arne. Det er faktisk min C# code behind der skal anvende JavaScript.
Ved du hvordan ?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 16:13 #4
ja

men din C# kode udføres server side inden der sendes noget ud til client
og selvom du kalder noget JavaScript så har den ikke adgang til frames og
lignende client side

den eneste grund jeg kender til at kalde JSCript.NET fra C# er hvis man skal bruge
en feature i JavaScript som f.eks. eval funktionen i C#
Avatar billede strafenmacher Nybegynder
23. juni 2005 - 16:24 #5
Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er der altså ingen løsning på mit problem ?
D.v.s. at jeg kun kan udføre handlingen client side, og derfor ikke sammen med en server kontrol, der samtidigt også skal udføre en anden funktion (indsætte nye data i en database).
Det er da lidt trist at erfare....
Jeg må ændre et eller andet i designet, så det alligevel kan gå op i en højere enhed !!!
Læg et svar Arne.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 16:33 #6
du kan ikke udføre noget server side og client side samtidigt

server side afsluttes altid inden client side starter
Avatar billede strafenmacher Nybegynder
23. juni 2005 - 16:40 #7
Ja - jeg håbede bare desperat på en eller anden tricky løsning.
Det må blive en design-ændring, som skal rette lidt op på tingene (det håbede jeg lidt på, at jeg kunne undgå :o)

Send et svar Arne. Du skal have dine point.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2005 - 16:47 #8
ok