Avatar billede daywalker123 Nybegynder
07. april 2001 - 01:12 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

Win98 dualboot med win2k pro ?

Hej

Jeg har installeret win2k pro for et stykke tid siden... og vil nu gerne have win98 på min maskine.....

Hvordan gør jeg så jeg både har win2k og win98 installeret ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2001 - 01:24 #1
Hvis du gerne vil have dualboot funktionen fra w2k skal du have installeret i omvendt rækkefølge: Altså først win98, dernæst w2k - og på hver sin partition.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
07. april 2001 - 01:28 #2
ja det ved jeg godt... men jeg gider ik at installere omvendt igen... kan det ik lade sig gøre på en anden måde ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2001 - 01:30 #3
Nej, det kommer der ikke noget godt ud af. Prøv at se tidligere indlæg under Styresystemer. Det er godt nok lidt surt show, men sådan er det bare.
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
07. april 2001 - 01:32 #4
kan jeg gøre det smart så jeg installere win98 og så dualboot med win2k uden at skulle formaterere ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2001 - 01:48 #5
Jeg tør ikke svare, da jeg ikke har erfaring med det du tænker på. Af tidl. indlæg har jeg forstået, at der ikke kommer noget godt ud af det. Men har du p.t. to partitioner kan du jo prøve at install. Win98 og bagefter evt. en repaer af w2k. Viser det sig,a t du alligevel skal formatere, har du \"kun\" mistet noget tid ved at prøve det første.
Avatar billede mollevp Nybegynder
12. april 2001 - 17:58 #6
Du installere bare win98 først og bagefter en clean install af win2000, det behøver ikke at være på hver sin partion...

Det har jeg i hvert i fald gjordt mange gange..
Avatar billede ac Nybegynder
16. april 2001 - 16:55 #7
Du kan (så vidt jeg har eksperimenteret mig frem til) IKKE installere W98 efer du har installeret W2K og så dualboote... det skal være W98 og så W2K
Avatar billede ac Nybegynder
16. april 2001 - 17:12 #8
ehm... kontraordre... jeg har rodet lidt videre med dit problem og jeg har opdaget at det faktisk godt kan lade sig gøre, så skal du bare manuelt rette i boot.ini og deri angive hvor dit W98 er installeret (boot.ini er ini-filen til bootmanageren).
Hvis du åbner boot.ini med notepad så kan du se hvordan det ca. skal se ud. Hvis du kender nogle som har dual-boot oppe at køre, så få dem til at sende dig deres boot.ini, så kan du altid skrive den om så den passer til dig.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
14. maj 2001 - 16:44 #9
Du skal bare installere win98 (som halifax har skrevet). Derefter reparerer du bootsektoren. Dette gør at boot.ini bliver tilpasset til de systemer, som ER installeret. Så nemt er det at lave en dualboot

\\\\Gus
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
28. maj 2001 - 20:21 #10
Ellers må du på jagt efter programmer som System Commander 2000 fra V- Com

http://www.v-com.com/

Med det installeret kan du skifte mellem mange forskellige OS\'er
Avatar billede daywalker123 Nybegynder
12. oktober 2001 - 11:35 #11
uhm... gammelt spg. men tak for hjælpen