Avatar billede ukh Nybegynder
23. juni 2005 - 11:06 Der er 13 kommentarer

PDA > Database

hvordan får jeg data fra en PDA til en database via GPRS?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. juni 2005 - 11:14 #1
Du kan lave en webservice på serveren med databasen.
Og lade webservicen modtage data og sende det ned i databasen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. juni 2005 - 11:15 #2
På din PDA kan du have en webreference til webservicen og så kan du benytte de funktioner som webservicen tilbyder som om de lå i en lokal dll.
Avatar billede ukh Nybegynder
23. juni 2005 - 11:21 #3
ok hvordan laver jeg så en webservice?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. juni 2005 - 11:37 #5
Det betyder at du skal have IIS op at kører på den maskine som har databasen.
Avatar billede ukh Nybegynder
23. juni 2005 - 14:21 #6
Får denne fejl

Serverfejl i programmet '/WebService1'.
--------------------------------------------------------------------------------

Parsefejl
Beskrivelse: Der opstod en fejl under parsing af en ressource, der er påkrævet ved behandling af denne anmodning. Læs følgende detaljer om parsefejlen, og foretag de nødvendige ændringer af kildefilen.

Meddelelse om parsefejl: Typen 'WebService1.Global' kunne ikke indlæses.

Kildefejl:

Linje 1:  <%@ Application Codebehind="Global.asax.cs" Inherits="WebService1.Global" %>

Kildefil: c:\inetpub\wwwroot\WebService1\global.asax    Linje: 1

--------------------------------------------------------------------------------
Versionsoplysninger: Microsoft .NET Framework version:1.1.4322.2032; ASP.NET version:1.1.4322.2032
Avatar billede deepcore Nybegynder
23. juni 2005 - 14:22 #7
alt efter hvad det er du søger kan du også fint pumpe data gennem en simpel socket. den kan du både sende data gennem og xml strukturer.

se dette simple eksempel:
http://www.csharphelp.com/archives2/archive434.html

(har valgt et eksempel med c# klient og java server siden jeg ikke regner med du har lyst til at lege server med microsoft)

hvis du gerne vil have begge dele i c# så kig på:
http://www.developerfusion.com/show/3918/
Avatar billede ukh Nybegynder
23. juni 2005 - 15:04 #8
nu har jeg da fået fejlen væk, Integretet Windows-godkendelse son ikke var sat til
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. juni 2005 - 15:21 #9
ok.
Fordelen ved at bruge en webservice er at alt data kører via port 80 som er den normale http port.
Det betyder at selv hvis du sidder bag en firewall på en virksomhed med din PDA så kan du sende data til databasen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. juli 2005 - 09:04 #10
hvad er status ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. september 2005 - 13:48 #11
??
Avatar billede ukh Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:26 #12
at det virker som det skal nu :D
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:27 #13
skal jeg smide et svar ?