Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. juni 2005 - 09:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

er mail server online - spørge på mx record

jeg vil gerne vide om mail.tiscali.it kører lige nu, da jeg får fejl når jeg skriver til den - og generelt får jeg ofte mails tilbage at det ikke virker (forskellige udbydere)

er der noget med man i Telnet kan spørge en smtp server om den svarer?

Nogen der har en kort vejledning? Evt. kender et online værktøj der kan gøre det?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. juni 2005 - 09:22 #1
og ps - sorry hvis det ikke er denne kategori, men synes den passer bedst
Avatar billede mikeo Nybegynder
23. juni 2005 - 09:27 #2
Det ser ikke sådan ud her fra...
Avatar billede mikeo Nybegynder
23. juni 2005 - 09:30 #3
Du kan jo først prøve at pinge den, og så prøve at connecte til den med telnet på port 25, som bruges til smtp...
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. juni 2005 - 09:33 #4
hvad skal jeg skrive i telnet?

ping virker sjældent pga. firewall
Avatar billede mikeo Nybegynder
23. juni 2005 - 09:37 #5
i telnet skal du skriver:
o [hostname] port
dvs "o mail.tiscali.it 25"
prøv evt. at skriv "?" så får du help frem.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. juni 2005 - 09:39 #6
fint - virker

og så hvis jeg bare skriver en af de ting (kommandoer) den viser mig ved help, og jeg får svar retur, så er den i vinkel.

Kanon, læg svar
Avatar billede mikeo Nybegynder
23. juni 2005 - 09:42 #7
Jeps :-)