Avatar billede nikolajb Nybegynder
22. juni 2005 - 21:04 Der er 4 kommentarer

Automatisk batch-afvikling

Vi afvikler løbende (et par gange om ugen) massefaktureringer, som oprettes som batch for så at blive kørt om aftenen. Imidlertid har vi problemer med at få faktureringen afviklet om aftenen. Tidligere har det været sådan, at der blev kørt en scheduled task på serveren (Win 2K), som loggede på som en speciel bruger og afviklede de massefaktureringer, som var sat i kø. Dette kører imidlertid ikke længere - efter skifte til en ny server (også Win 2K) og opgradering af C5 til den nyeste Service Pack. De to ting skete samtidig, så jeg ved ikke hvilken af dem, der er den skyldige.

Det korte af de lange er, at jeg godt kan afvikle den kommando, som kører batch-afviklingen. Men når Task Scheduleren afvikler den sker der tilsyneladende ikke noget - opgaven bliver kørt, men intet bliver afviklet. Vores C5 Service Partner påstår, at fejlen ligger i serveren, og at denne form for afvikling ikke er mulig - og heller ikke tidligere kan have virket. Jeg tvivler. Er der nogen herinde, som kan hjælpe os?

Andre batch jobs på serveren afvikles i øvrigt fint - f.eks. planlagt backup.
Avatar billede blacks Mester
22. juni 2005 - 21:44 #1
Kan I køre andre batch kørsler i C5? Fx. efterberegnign af debitor o.l? Backup er jo ikke en C5 batch kørsel.
Avatar billede mariaf Juniormester
22. juni 2005 - 22:26 #2
Der kan være flere grunde. Først skal C5 ligger på den server, hvor kørslen afvikles. Scheduleren skal have et password på den bruger, der er logget ind. Pas på at scheduleropsætningen og brugerlogin er det samme.
Selvfølgelig kan det køre. Du kan teste om du "har fat" ved at lave en lille xal-kørsel med PRINT "Virker" pause #ShutDown. NÅr den spiller, så kan du også få den anden til at køre.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
23. juni 2005 - 13:09 #3
>Først skal C5 ligger på den server, hvor kørslen afvikles

Det gør det

> Scheduleren skal have et password på den bruger, der er logget ind.

Her taler vi om en Windows-bruger, ikke? Brugernavn og password på en bruger med administrator-rettigheder er indtastet i Windows Task scheduler.

>Selvfølgelig kan det køre.

Ja, det mener jeg også. Tak :)

>Du kan teste om du "har fat" ved at lave en lille xal-kørsel med PRINT "Virker" pause #ShutDown.

Ok, det vil jeg prøve.
Avatar billede nikolajb Nybegynder
27. juni 2005 - 14:01 #4
Hmmm, når jeg prøver at afvikle Xal-filen med teksten

PRINT "Virker" pause #ShutDown

får jeg fejl. Det er sikkert mig, der misforstår noget - kender meget lidt til programmeringssproget i C5 :)