Avatar billede kheu Nybegynder
22. juni 2005 - 20:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Trådløs linksysrouter med udfald.

Hej jeg har en linksys router.
Når jeg kører trådsløst netværk kommer der utrolig meget udfald, jeg er lidt i tvivl om det skyldes netkortene eller routeren, da jeg kører med 2 forskellige slags netværkskort i huset.
Jeg har med den ene slags meget udfald, og med den anden type er der en lille smule, ikke så meget som på det første.
Det kan også være svært at kontakte routeren, selv om den står på listen over routere som er tilgængelige

Nettet kører også fint når jeg har det sat til direkte via kabel.

Jeg har webspeed linksys router efter modemet og ralink netkort og et der er indbygget i en hp computer

Jeg er ret træt af det her, så jeg er villig til at smide en del point til et godt svar.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2005 - 20:45 #1
Hvilken linksys er det?
Har du opdatet softwaren i din linksys?
Har du installeret de nyeste drivere til dine netkort?
Er forbindelsen dårlig, når du sidder ved siden af routeren?
Avatar billede kheu Nybegynder
22. juni 2005 - 21:12 #2
der er kun lige en mur imellem computer rummet og linksysen
det er en RT54G er det ik det de hedder?
jeg har opdateret drivere til netkortene ja, og har også prøvet at opdatere firmwaren i routeren
og stadig er det lort
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2005 - 21:28 #3
Hvis der ikke er en mur mellem, hvor ringe er det så?
Avatar billede kheu Nybegynder
22. juni 2005 - 22:00 #4
jamen det kan ikke passe det er murens skyld, for den skriver i mit config utility at der er 100% signal
så tror ikke på det kan være derfor.
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2005 - 22:12 #5
Det er ellers meget nærliggende, at det er et signal problem, når det virker upåklageligt med kabel.
Avatar billede kheu Nybegynder
22. juni 2005 - 22:25 #6
hmmm, men det kan da ikke passe at den ikke burde kunne trække igennem en mur.
Så er det jo ikke meget bevendt hvis man skal have router og det hele i samme rum for at det virker.
så ku man ligeså godt trække kabler
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2005 - 22:42 #7
Du kunne jo teste det ved at tage din trådløse PC ind i samme rum som routeren, og se om du får udfald.

Får du det, så er det jo ikke et signalproblem.
Avatar billede kheu Nybegynder
22. juni 2005 - 22:55 #8
ja ok, ville bare helst undgå at flytte lortet der ind. har kun stationæere.
Men hvad nu hvis det ikke er et signal problem? og hvad kan være en løsning hvis det er?
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2005 - 23:10 #9
En ting af gangen. Taber den forbindelsen når router og netkort kan se hinanden, altså uden vægge og døre imellem ? ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juni 2005 - 06:16 #10
Det er sådan at HF-signaler (trådløst) er for at sige det mildt lidt flyvske.

En mur er ikke bare en mur, den består også af noget struktur i form af ledninger, rør og armering og jo mere metal der er i muren des sværere bliver det at få et signal gennem den.

Når det er sagt så har jeg kendskab til mindst en bærbar PC der bare ikke kan med Linksys, den midster forbindelsen og skal nogle gange genstartes for at få forbindelse. Dette er efter min bedste overbevisning ikke Linksys's fejl, da familiens 2 andre trådløs kan gå på unden problemer. Selv bruger jeg WRT54G og Linksys netkort.

Hvis du gerne vil være fri for at flytte de stationære (troede at du havde en bærbar) kan du starte med at skifte kanal på både accesspoint og PC. Kanalerne skal være den samme på PC og på Router.

Du kan installere stumbler.net og holde øje med signalet!
Avatar billede kheu Nybegynder
24. juni 2005 - 21:33 #11
så fik jeg prøvet det med at skifte kanal. har dog ikke prøvet at flytte computeren endnu.
Hvis jeg skifter kanal, så falder computeren helt fra, og jeg kan ikke finde nogen steder på nogen af mine config utilitys hvor faen man skifter kanalen?
Hva faen gør jeg så?`
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2005 - 07:16 #12
prøver at flytte computeren!
Avatar billede dragonknight Juniormester
29. juni 2005 - 21:16 #13
I say again "Flyt den, så der er line of sight mellem router og netkort"
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juli 2005 - 12:52 #14
Sker der noget her ? ?
Avatar billede kheu Nybegynder
28. juli 2005 - 17:39 #15
ja, jeg genoptager den nu. har lige flyttet routeren ind i samme rum, som computerne, problemet er det samme.
Jeg har også prøvet at gå alle kanaler i gennem fra 1-14 hvor 7 er den der fungere bedst.
Jeg fatter ikke hvad der kan være galt. kan routeren have en defekt?
Avatar billede kheu Nybegynder
19. februar 2011 - 01:15 #16
Der blev installeret ny driver til netkortet, også virkede det