Avatar billede psammatichos Nybegynder
22. juni 2005 - 20:32 Der er 1 kommentar

støjreduktion uden installation af blæsere eller lignende?

Hej.
Jeg har lidt problemer med støj fra min pc, især når der ikke er andre lydkilder i brug omkring mig; og især også når den anstrenger sig i bl.a. nyere spil.
Jeg har for et års tids siden fået installeret en passiv køler på mit grafikkort, hvilket hjalp lidt, men ikke synderligt.
Jeg tror, det enten er PSU'en eller CPU'en, der er synderen, men der er ikke plads i mit kabinet til installation af store kølere og lignende. Jeg er ikke den store haj til hardware, og vil gerne vide, om det kan lade sig gøre at skrue ned for blæserne eller noget i den retning, sådan at støjen reduceres, men også at ikke noget brænder sammen.
Er der en lidt idiotsikker måde at gøre dette på?

Venlig hilsen
Jesper
Avatar billede donby Nybegynder
23. juni 2005 - 10:19 #1
Hvis det er en nyere computer kører dine blæsere kun det antal omdrejninger der er brug for, derfor ville det være dumt at begynde at pille ved omdrejningstallet på blæserne. Din formodning omkring psu og cpu køling er nok korrekt. Hvis du ikke onsker at udskifte disse, Kan du beklæde indersiden af dit kabinet med noget lydisolerende materiale, dette vil dog få din kabinet temp til at stige. Det bedste vil nok være at skifte psu og evt cpu køler